مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

اقساط وام ۱۶۰ میلیونی ماهانه یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

نرخ سود تسهیلات مسکن یک درصد کاهش یافت

عصر ساختمان:مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: نرخ سود تسهیلات مسکن یک درصد کاهش یافته و نرخ اوراق از ۱۸.۵ به ۱۷.۵ و نرخ سود وام ۸۰ میلیونی سپرده‌گذاران از ۱۴ به ۱۳ درصد رسید.

اقساط وام ۱۶۰ میلیونی ماهانه یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمدهاشم بت‌شکن بابیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی امروز نرخ سود تسهیلات مسکن را یک درصد کاهش داد، به همین دلیل نرخ سود تسهیلات صندوق یکم از 14 درصد به 13 درصد کاهش یافت و نرخ سود اوراق حق تقدم که سقف آن 60 میلیون تومان است از 18.5 درصد به 17.5 درصد کاهش یافت.

    وی افزود: متقاضیان خانه اولی می‌توانند از فردا برای سپرده‌گذاری به شعب بانک مسکن مراجعه کنند، البته در دستورالعمل پرداخت تسهیلات به خانه‌اولی‌ها و زوجین که توأم می‌توانند 160 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند، تاریخ ازدواج تعیین نشده است و افراد با حداقل 18 سال سن، درآمد مستقل و اینکه از شبکه تسهیلات شبکه بانکی استفاده نکرده باشند، می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

    به گفته مدیرعامل بانک مسکن زوجین می‌توانند 10 میلیون تومان هم جعاله دریافت کنند که سقف این وام به 170 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

    بت‌شکن با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند با سپرده‌گذاری هر کدام از زوجین 40 میلیون تومان در دوره انتظار یک ساله، هر کدام 80 میلیون تومان و در مجموع 160 میلیون تسهیلات بگیرند، گفت: نرخ سود این تسهیلات 13 درصد و دوره بازپرداخت آن 12 ساله است و اقساط ماهانه آن برای تهرانی ها یک میلیون 900 هزار تومان، مراکز استان یک میلیون و 400 هزار تومان و سایر شهرها، 970 هزار تومان است، بنابراین اقساط این تسهیلات بالای دو میلیون تومان نیست.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا احتمال سقف تسهیلات در سال آینده باز هم افزایش یابد و بیشتر از 80 میلیون تومان شود، گفت: باید با ارائه این طرح‌های جدید یک مقدار صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و همچنین اقتصاد مسکن و اقتصاد خانوار را در کنار هم قرار دهیم.

    وی تأکید کرد: بنابراین در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای بالا رفتن سقف تسهیلات نداریم.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید که آیا پرداخت اقساط یک میلیون و 900 هزار تومان برای زوجین بالا باشد، گفت: هزینه اجاره یک مترمربع در شهر تهران 22 هزار تومان است، پس هزینه اجاره 100 متر آپارتمان در تهران 2 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود پس بانک مسکن شرایطی را فراهم کرده که زوجین هزینه‌ای را که بابت اصل و سود قسط در 12 سال پرداخت می‌کند بتواند صاحب مسکن شود.

    بت‌شکن با اشاره به اینکه زوجین می‌توانند و مختار هستند که این تسهیلات را دریافت نکنند و اجاره بدهند، گفت: هر زوجی تسهیلات دریافت کنند در طول سال های آینده ارزش ملک آنها افزایش می‌یابد؛ چراکه متوسط رشد نرخ مسکن در طول 20 سال گذشته سالانه 24 درصد بوده است.

    وی تصریح کرد: آیا نرخ سود کمتری از 13 درصد در کشور برای تسهیلات بانکی سراغ دارید؟

    وی تأکید کرد: افزایش سقف تسهیلات نشان داده است هیچ جهشی برای افزایش قیمت مسکن ایجاد نکرده است؛ چراکه بانک مسکن به منابع پرقدرت بانک مرکزی دست نزده است و با منابع مردم تسهیلات پرداخت کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو