مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد:

۷۰۰ هزار واحد مسکونی امسال تسهیلات خرید یا ساخت می گیرند

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: این بانک امسال پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت به ۷۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که اعتبار مورد نیاز آن ۲۹ هزار میلیارد ریال است.

۷۰۰ هزار واحد مسکونی امسال تسهیلات خرید یا ساخت می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، نادر قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بانک پارسال برای 565 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرد.
    وی اظهار داشت: اکنون 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور فاقد متقاضی است در حالی که 3 میلیون نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات خرید مسکن در کشور وجود دارد.
    قاسمی گفت: سیاست اصلی بانک مسکن در سال جاری تقویت بخش تقاضا و ساخت مسکن در کشور است.
    وی با اشاره به اهمیت احیای بافت های فرسوده شهری تصریح کرد: اکنون در 495 شهر به وسعت 135 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که از این میزان 77 هزار هکتار بافت های ناکارآمد شهری بوده و 58 هزار هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی است.
    عضو هیات مدیره بانک مسکن اظهار داشت: در این طرح جامع قرار است 5 میلیون و 100 هزار واحد نوسازی شوند که بیش از 3 میلیون واحد آن در شهرها و بیش از 2 میلیون واحد آن در روستاهای کشور است.
    وی یادآور شد: بانک مسکن با تضمین دولت در تامین منابع مالی احیای بافت های فرسوده شهری تلاش بیشتری خواهد کرد تا با نوسازی آنها، واحدهای مسکونی در برابر بلایای طبیعی مقاوم شوند.
    قاسمی خاطرنشان کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز به صوررت هوشمند اکنون یکی از راهبردهای بانک مسکن است و اولویت اصلی ما در تامین منابع مالی مورد نیاز تسهیلات خرید و ساخت مسکن در کشور به واحدهای مسکونی میان متراژ تعلق دارد.
    عضو هیات مدیره بانک مسکن اظهار داشت: بیشترین تقاضای خرید مسکن مربوط به واحدهای 60 تا 80 متر مربعی است و چهار دهک جامعه که اقشار متوسط کشور را تشکیل می دهند، خریداران این واحدهای مسکونی هستند.

    **رشد 167 درصدی پرداخت تسهیلات مسکن از ابتدای امسال
    در ادامه این نشست، محمد دهقان عضو دیگر هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا روز 22 اردیبهشت ماه بانک مسکن 50 هزار و 912 فقره تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت پرداخت کرده که منابع مالی آن 2 هزار و 96 میلیارد ریال بوده است.
    وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 182 درصد و از نظر مبلغ 167 درصد رشد نشان می دهد.
    به گفته این عضو هیات مدیره بانک مسکن، این بانک در مدت یاد شده 8 هزار و 607 فقره تسهیلات جعاله پرداخت کرده و یک هزار و 103 میلیارد ریال منابع مالی به آن اختصاص داده است؛ این میزان از نظر تعداد 86 درصد و از نظر مبلغ 143 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
    دهقان با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به خرید مسکن اضافه کرد: در این مدت برای خرید 13هزار و 66 واحد مسکونی بانک مسکن 6 هزار و 197 میلیارد ریال پرداخت کرده است که از نظر تعداد 28 درصد و از نظر مبلغ 36 درصد رشد نشان می دهد.
    وی بیان کرد: در مجموع بانک مسکن برای 27 هزار و 586 واحد مسکونی به صورت مشارکت مدنی، جعاله و فروش اقساطی تامین اعتبار کرده است که در مجموع برای آن 9 هزار و 410 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و در مجموع از نظر تعداد و ارزش 63 درصد افزایش نشان می دهد.

    **افتتاح 419 هزار فقره حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم
    دهقان در ادامه به وضعیت سپرده گذاری در صندوق پس انداز خانه یکم در بانک مسکن اشاره کرد و افزود: تاکنون 419 هزار و 350 فقره حساب پس انداز در این صندوق افتتاح شده و برای بیش از 60 هزار نفر تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده است.
    وی گفت: خانه اولی ها در صورتی که در بافت های فرسوده شهری اقدام به خرید مسکن کنند، نرخ سود تسهیلات آنها بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار 6 درصد محاسبه می شود و این نرخ برای سایر مناطق 8 درصد خواهد بود.
    عضو هیات مدیره بانک مسکن یادآور شد: مدت بازپرداخت تسهیلات از محل صندوق مسکن یکم از 12 به 15 سال افزایش یافته و از روز 19 اردیبهشت ماه سال جاری مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در تمام شعب بانک مسکن عملیاتی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار