مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت مدیره بانک مسکن خبر داد؛

شیوه‌های جدید تقسیط وام خرید مسکن

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره بانک مسکن با تأکید بر اینکه میزان اقساط وام مسکن با درج ضریب ۹ درصد امکان پلکانی شدن پرداخت تسهیلات خرید مسکن را فراهم کرده است، گفت: با این اقدام پرداخت اقساط در استطاعت متقاضیان خرید مسکن خواهد بود.

شیوه‌های جدید تقسیط وام خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد علی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بخشنامه جدید بانک مسکن آپشن‌های جدیدی در جهت بالا بردن توان متقاضیان برای بازپرداخت اقساط ایجاد شده است، گفت: بانک مسکن همواره تلاش کرده است تا پرداخت تسهیلات مسکن را تا سقف 50 درصد قیمت مسکن برای متقاضیان حفظ کند؛ بنابراین تلاش می‌کند بازپرداخت اقساط نیز در استطاعت متقاضیان باشد.

    وی افزود: سیاست کلی ما این است که نسبت پرداختی را نسبت به مسکن افزایش دهیم پس وقتی سقف تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد اقساط بالا می‌رود.

    وی تأکید کرد: در گذشته اینگونه بود که اقساط پلکانی دریافت می‌شد و اقساط اولیه با مبالغ کمتر در سال‌های آتی افزایش می‌یافت بنابراین در بخشنامه جدید بانک مسکن ضریب 9 درصد هم به بازپرداخت اقساط اضافه شد تا امکان پلکانی پرداخت تسهیلات صندوق پس‌اندازه خانه یکم فراهم شود.

    به گفته وی، به عنوان مثال با این ضریب 9 درصد بازپرداخت اقساط برای وام 80 میلیون تومانی با نرخ 8 درصد ماهانه از 685 هزار تومان آغاز می‌شود و در سال دوم این بازپرداخت به 610 هزار تومان، سال سوم به 665 هزار تومان و سال چهارم به 725 هزار تومان می‌رسد.

    وی ادامه داد: پس این اقدام با اضافه شدن ضریب 9 درصد باعث می‌شود در سال‌های اولیه فشار کمتری به متقاضیان خرید مسکن از محل صندوق پس‌اندازه خانه یکم وارد شود.

    دهقان با اشاره به اینکه 5912 فقره تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن با مبلغ 2 هزار و 96 میلیارد پرداخت شده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که از ابتدای امروز از لحاظ تعداد برای پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی 182 درصد و از لحاظ مبلغ 167 درصد رشد داشته باشد.

    عضو هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه این رشد شاید به دلیل رونق مسکن نیز می‌تواند باشد، گفت: در فروش اقساطی نیز تعداد واحدهای تأمین مالی شده 13 هزار و 66 فقره و با مبلغ 6 هزار و 190 میلیارد ریال انجام شده است که از لحاظ تعداد 28 درصد و از لحاظ حجم تأمین مالی 36 درصد رشد داشت.

    وی با اشاره به اینکه کسانی که در بافت فرسوده اقدام به خرید کنند و از محل اوراق استفاده کنند مدت بازپرداخت اقساط آنها از 12 سال به 15 سال افزایش یافته است، گفت: برای خانه اولی‌ها در حال حاضر نرخ سود تسهیلات به 8 درصد و برای خانه اولی‌هایی که در بافت فرسوده اقدام به دریافت تسهیلات کنند به 6 درصد کاهش یافته است.

    به گفته وی، در حال حاضر حدود 419 هزار و 350 فقره تسهیلات برای دریافت صندوق پس‌انداز خانه یکم ثبت‌نام و سپرده‌گذاری کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار