مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۲۲ خبر داد

بهره‌برداری از فاز دوم دریاچه خلیج‌فارس

ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه

عصر ساختمان:شهردار منطقه ۲۲ از بهره‌برداری فاز دوم دریاچه خلیج فارس به مساحت ۵۵ هکتار تا پایان هفته جاری با حضور شهردار تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در منطقه ۲۲ انجام نمی‌شود.

بهره‌برداری از فاز دوم دریاچه خلیج‌فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، مولایی در نشست خبری خود در خصوص برگزاری 50 پروژه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدمات شهری اظهار کرد: این پروژه‌ها با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی تصریح کرد: منطقه 22 منطقه‌ای در حال توسعه و رشد است به طوریکه در سال‌های اخیر خدمات خوبی در این منطقه به شهروندان ارائه شده است.

    مولایی با اشاره به مهمترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری با حضور شهردار تهران، تصریح کرد: بهره‌برداری از فاز دوم دریاچه خلیج فارس به مساحت 55 هکتار در ضلع شرقی و شمالی دریاچه یکی از مهمترین پروژه‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه دریاچه خلیج فارس اعم از خشکی و آبی 250 هکتار است، بیان داشت: در فاز نخست بهره‌برداری از دریاچه، 40 هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

    مولایی با اشاره به ویژگی‌های فاز دوم دریاچه خلیج فارس بیان کرد: در این پهنه فضایی برای ساحل شنی، سینمای 6 بعدی، زمین بازی، اسکله‌های قایق برقی، باغ صخره‌ای و سایر موضوعات تفریحی طراحی شده است.

    شهردار منطقه 22 ادامه داد: بوستان بانوان به مساحت 22 هکتار از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست این بوستان در چیتگر با حدود 10 سالن و غرفه‌های ورزشی، بدنسازی، دوچرخه‌سواری و ... افتتاح خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه همزمان دو سرای محله با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این دو سرا در محله‌های کوهک و شهید باقری قرار دارند.

    وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز در دریاچه خلیج فارس، خاطر نشان کرد: تمام امکانات رفاهی، آسایشی، گردشگری و تفریحی ویژه نوروز برای شهروندان طراحی شده است ضمن اینکه در ایام روز طبیعت (13 فروردین)، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌گردد.

    مولایی تصریح کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای در دریاچه طراحی شده است که تمام گروه‌های سنی اعم از کودکان، نوجوانان، سالمندان، زنان و مردان از برنامه‌های استفاده کنند.

    وی همچنین به بهره‌برداری تصفیه‌خانه دریاچه خلیج فارس در سه ماهه ابتدایی سال 95 اشاره کرد و گفت: 75 درصد از کار تصفیه‌خانه به پایان رسیده است و در واقع از برنامه طراحی شده عقب نیستیم و انشاءالله در زمان اشاره شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

    شهردار منطقه 22 در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در منطقه 22 انجام نمی‌شود، بیان داشت:‌تمام ساخت و سازها توسط اکیپ حریم‌بان کنترل می‌شود به طوریکه در ایام نوروز اکیپ‌های بیشتری در ساخت و سازها کنترل خواهند کرد.

    مولایی از آمادگی شهرداری منطقه 22 برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: برای پذیرایی از هموطنان اماکن و بوستان‌هایی طراحی شده است به طوریکه ساختمانی در اردوگاه شهید میرحسینی (ضلع بوستان چیتگر)‌ پیش‌بینی شده است و اسکان نوروزی از 27 در منطقه آغاز خواهد شد.

    مولایی در ادامه با اشاره به سرانه‌های آموزشی در منطقه 22 خاطر نشان کرد: پس از مصوبه سال 87 مجلس شورای اسلامی، تأمین سرانه‌های آموزشی با دولت بوده و شهرداری تنها وظیفه حفظ کاربری‌های آموزشی را به  عهده دارد که این کار نیز طبق روال انجام می‌گرید

    وی افزود:‌در سال 90، 5 قطعه زمین توسط شهرداری منطقه 22 به آموزش و پرورش واگذار شدکه 45 روز پیش توسط مدیرکل آموزش و پرورش کلنگ یکی از زمین‌ها برای احداث مدرسه در سطح منطقه به زمین خورد.

    شهردار منطقه 22 ادامه داد: شهرداری بر اساس ضوابط و مقررات در خصوص حفظ کاربری‌های سرانه‌های آموزشی اقدام می‌کند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

    مولایی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت و ساز در منطقه 22 طبق طرح تفضیلی انجام می‌شود، گفت: قبل از سال 94 و بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مجوز ساخت و ساز تا 21 طبقه صادر می‌شد که پس از آن بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی مجوز ساخت و ساز به 11 طبقه کاهش پیدا کرد.

    وی تصریح کرد: طبق طرح تفضیلی جمعیت منطقه 22 در سال 1404 به 450 هزار نفر خواهد رسید و بر این اساس شهرداری منطقه خدمات رفاهی، گردشگری و تفریحی را برنامه‌ریزی خواهد کرد.

    شهردار منطقه 22 در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه ساخت و سازی بدون مجوز در منطقه 22 انجام نمی‌گیرد،‌ گفت: چنانچه مسئولان در وزارت راه و شهرسازی مستندی دال بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه 22 انجام می‌شود، آن را ارائه کنند.

    مولایی بیان داشت: به هیچ عنوان خارج از ضوابط و اصول شهرسازی مجوزی داده نمی‌شود و در واقع خارج از این ضوابط مجوزهای صادر شده بایستی در کمیسیون ماده 5 مورد بررسی قرار بگیرند به طوری که در سال جاری 4 الی 5 مجوز به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده شده است.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه بلند‌مرتبه سازی در کل دنیا مرسوم و یک ساخت و ساز مدرن محسوب می‌شود، بیان داشت: حدود 15 سال از شکل‌گیری منطقه 22 می‌گذرد که در واقع هرگونه ساخت و ساز اعم از بلند‌مرتبه‌سازی بر اساس مجوزهای صادر شده انجام شده است.

    شهردار منطقه 22 در پایان با اشاره به دو پروژه بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی و پروژه هزار و یک شب بیان داشت: در بحث بیمارستان شهرداری نقشی در احداث بیمارستان ندارد ولی طبق اطلاعات کسب شده بخشی از بیمارستان در خرداد 95 به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه پروژه هزار و یک شب یک پروژه مشارکتی است و در این موضوع نیز شهرداری فقط زمین را واگذار کرده است و ساخت و ساز با بخش خصوصی بوده که با توجه به برخی از تحریم‌ها ساخت این پروژه به تعویق افتاده است اما با برداشته شدن تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود این پروژه نیز هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار