مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران خبرداد

فروش واحدهای مسکونی سرعت می‌گیرد

وام ۱۶۰ میلیونی یک مُسکن است

عصر ساختمان:رئیس انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران با بیان اینکه اعطای گواهی کیفیت به واحدهای مسکونی با مشارکت دانشگاه خواجه‌نصیر آغاز می‌شود، گفت: با این اقدام سرعت فروش واحدهای مسکونی بالا می‌رود.

فروش واحدهای مسکونی سرعت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، حسن محتشم امروز در نشست خبری گفت: انجمن انبوه سازان با استفاده از شاخص‌های تعریف شده برای بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز و با همکاری شرکت‌ها مطرح و دانشگاه خواجه‌نصیر قصد دارد پروژه‌ها و سازنده‌هایی که تمایل دارند از فیلتر عبور کنند و از لحاظ کیفیت و ساخت و ساز خود را با شاخص‌هایی که تعریف می‌شود، تطبیق دهند گواهینامه کیفیت اخذ شود.

    وی با اشاره به اینکه سازنده‌ها با دریافت این گواهینامه می‌توانند اطمینان خاطر به خریدار بدهند که سرعت فروش واحدهای خود افزایش دهند، گفت: این گواهی اجباری نیست، بلکه هر سازنده‌ای می‌تواند برای پروژه خود این گواهی را بگیرد که حسن آن این است که متقاضیان با اطمینان خاطر می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند.

    محتشم با اشاره به اینکه تفاوت این گواهینامه با شناسنامه فنی ملکی این است که شناسنامه فنی ملکی فقط مشخصات نوشته می‌شود و در آن نوع مصالح و نیروی انسانی و خدمات درج می‌شود، گفت: در شناسنامه فنی - ملکی کیفیت ساخت و ساز درج نمی‌شود بنابراین با این گواهینامه می‌توان طول عمر ساختمان‌ها که در تهران حدود 30 سال است، به عددی بالاتر برود و به کشورهای پیشرفته نزدیک شود.

    وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک پروژه‌های مسکونی از ابتدا درخواست دریافت این گواهی را که توسط تیم‌های علمی دانشگاه‌ خواجه‌نصیر صادر می‌شود و هیچ ارتباطی با سازنده‌ها ندارد، درخواست گواهی کنند.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا ساخت و ساز واحدهای مسکونی در تهران مشکل کیفیت دارند، گفت: ساختمان‌های تهران از لحاظ سازه‌ای از شمال و جنوب تهران مشکل سازه ندارند، اما در بخش بعد از سازه به دلیل قیمت و سود بیشتر آن کیفیت لازم اجرا نمی‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا وام 160 میلیون تومانی تاثیری بر بازار مسکن می‌گذارد، گفت: این وام مخصوص خانه اولی‌هاست و تا زمانی که دوره انتظار آن سر نیاید و وارد بازار نشود، نمی‌تواند در بازار مسکن تاثیر گذار باشد.

    محتشم افزود: به هر حال این وام یک مقدار نسبت به تسهیلات 80 میلیون تومانی متقاضی کمتری خواهد داشت و مخاطبان خاصی را می‌طلبد، بنابراین مشمول همه اقشار نمی‌شود.

    وی تاکید کرد: این وام 160 میلیون تومانی می‌تواند به عنوان مسکّن قوی عمل کند، اما متاسفانه خیلی‌ها نمی‌توانند واجد شرایط دریافت این وام شوند.

    وی با اشاره به اینکه بازار مسکن وارد چهارمین سال رکود خود شده است، گفت: بازار مسکن با این مسکّن‌ها بیدار نمی‌شود و تا زمانی که اقتصاد کلان کشور از رکود خارج نشود، بازار مسکن نیز وارد رونق نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: دولت باید از منابع و راهکارهای دیگر بازار مسکن را به حرکت درآورد.

    وی خاطرنشان کرد: از 1300 میلیارد تومان یارانه بخش مسکن برای بافت فرسوده که قرار بود 300 هزار واحد مسکن در این بافت‌ها احداث شود تنها 10 درصد این منابع جذب شده‌اند، بنابراین دولت می‌توانست این پول را برای تحول بازار مسکن اختصاص دهد و یا از صندوق توسعه ملی به بخش مسکن منابع در اختیار بگذارد.

    وی گفت: دومین کنفرانس نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن در ساختمان تهران در تاریخ 19 و 20 اسفند در برج میلاد با همکاری دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار