مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان:

بیش از ۵ هزار اثر تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بیش از پنج هزار اثر تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد.

بیش از ۵ هزار اثر تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در همایش شهرداران استان لرستان این استان را یکی از غنی‌تری استان‌های کشور در زمینه قابلیت‌های گردشگری و جذب توریسم دانست و گفت: بیش از پنج هزار اثر تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد که بیش از دو هزار و 300 اثر ثبت ملی شده است.

    وی افزود: 96 پل تاریخی در استان وجود دارد که بر این اساس لرستان پایتخت پل‌های تاریخی محسوب می‌شود، ضمن اینکه لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور نیز برگزیده شده است.

    سلیمانی بیان کرد: برای تبدیل شدن استان لرستان به مقصد گردشگری پروژه‌های خوبی در ایجاد زیرساخت‌ها در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتی استان در حال حاضر یک هزار و 300 تخت است، عنوان کرد: برای ایام نوروز 94 با همکاری دستگاه‌های مختلف امسال آمادگی حدود 10 هزار اقامت در روز را در استان داریم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و امکان بارش باران در ایام نوروز باید با هماهنگی دستگاه‌ها مکان‌های مسقف برای اسکان مسافرین نوروزی در نظر گرفته شود.

    سلیمانی بر احداث بازارچه‌های صنایع دستی در کل استان تاکید و عنوان کرد: بازارچه صنایع دستی خرم‌آباد در حال تجهیز است و بزودی افتتاح می‌شود که 45 غرفه آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

    وی یادآور شد: با فرا رسیدن ایام نوروز تابلوها و بنرهای لازم برای آگاهی‌بخشی به مسافران نوروزی توسط شهرداری‌ها در مکان‌های مورد نیاز نصب می‌شود.

    سلیمانی خاطرنشان کرد: سال گذشته 453 هزار اقامت نوروزی مسافران را در استان داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود امسال به 500 هزار اقامت افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو