مدیران خودروعصر اعتبار

امانی:

تملک املاک و اجرای خط مترو فاطمی، تجریش و نیاوران مشروط است

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به تصویب بند ۲ تبصره ۲۳ بودجه شهردار مبنی بر تملک املاک و اجرای خط متروی فاطمی، تجریش و نیاوران در شورای شهر مشروط است، گفت: زمین‌های ذکر شده در این بند برای ایجاد ایستگاه‌های مترو تملک می‌شود و در صورتی که کاربری دیگری برای آن در نظر گرفته شود قطعا بر اساس طرح تفصیلی رفتار خواهد شد.

تملک املاک و اجرای خط مترو فاطمی، تجریش و نیاوران مشروط است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم، ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران  با اشاره به تصویب بند 2 تبصره 23 بودجه شهرداری در شورای اسلامی شهر تهران مشروط است، عنوان کرد: این بند از بودجه مبنی بر تملک املاک و اجرای خط متروی فاطمی، تجریش و نیاوران به میزان یک میلیارد تومان است که شهرداری مطالعات آن را انجام داده است.

    وی با اشاره به اینکه هنگام تصویب این بند بر بررسی آن در کمیسیون حمل و نقل تاکید شد، گفت: پس از بررسی در کمیسیون این طرح در شورای عالی ترافیک نیز بررسی شده و در صورت تصویب به عنوان جزئی از طرح جامع حمل و نقل شهر تهران در نظر گرفته می‌شود.

    معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: تنها با طی این مراحل شهرداری تهران مجوز اجرای این بخش از خطوط مترو را دارد. لذا در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد زیرا پیش بینی‌های قانونی لازم در کمیسیون حمل و نقل برای تصویب نهایی انجام می‌شود.

    امانی با اشاره به اینکه برای این بند تبصره بودجه و نه ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سقف جذب سرمایه از بخش خصوصی در این تبصره یک هزار و 300 میلیارد تومان است. در صورتی که نیاز به جذب سرمایه‌ای بیش از این مقدار بود باید مجددا از شورای شهر تهران مجوزهای لازم دریافت شود.

    وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از زمین‌های موجود در فاصله چهار راه ولیعصر (عج) تا نیاوران بدین منظور توسط شهرداری تهران تملک شده یا می‌شود، گفت: این زمین‌ها برای ایجاد ایستگاه‌های مترو تملک می‌شود و در صورتی که کاربری دیگری برای آن در نظر گرفته شود قطعا بر اساس طرح تفصیلی رفتار خواهد شد.

    امانی در پاسخ به این سوال که آیا حتی تصویب این بند به صورت مشروط بدون طرح در کمیسیون‌های شورا و بررسی توسط اعضا قانونی است یا خیر، خاطرنشان کرد: با وجود اطلاع از این موضوع اما اظهار نظر در ارتباط با آن در حیطه وظایف بنده نیست و اعضای شورا باید در این مورد واکنش نشان دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو