مدیران خودروعصر اعتبار

پایان کار ۸۰۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده پس از زلزله سال گذشته

عصر ساختمان- بیش از ۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده بازسازی شده در زلزله سال گذشته پایان کار دریافت کردند.

پایان کار ۸۰۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده پس از زلزله سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: هشت هزار و 623 واحد مسکونی آسیب دیده بازسازی شده بر اثر وقوع زلزله سال گذشته که شامل واحدهای احداثی و تعمیری شهری و روستایی بوده اند، پایان کار دریافت کردند.

    محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به وقع زلزله 5.7 ریشتری در 23 اردیبهشت سال گذشته و وارد شدن آسیب هایی به منازل روستایی و شهری دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان افزود: سهمیه احداثی واحدهای مسکونی که بر اثر زلزله دچار آسیب شدند و نیاز به بازسازی داشتند در واحدهای شهری دو هزار و 500 واحد و در واحدهای روستایی دو هزار و 449 واحد بوده است.

    به گفته وی علاوه بر آن تعداد واحدهای آسیب دیده روستایی که باید تعمیر می شدند نیز دو هزار و 92 واحد و واحدهای شهری هفت هزار و 520 واحد بوده است.

    محمدی اظهار کرد: از دو هزار و 500 واحد شهری که باید بازسازی می شد 646 واحد به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی و 407 واحد منجر به عقد قرار داد برای دریافت تسهیلات شده و 199 واحد نیز به مرحله سفت کاری و پایان کار رسیده است.

    وی بیان کرد: از دو هزار و 449 واحد روستایی که باید بازسازی می شد نیز تمامی آن ها به بانک معرفی شده و قرار داد منعقد شده و تاکنون دو هزار و 375 واحد به مرحله ساخت سقف رسیده و دو هزار و 11 واحد نیز توانسته اند پایان کار ساخت را دریافت کنند.

    این مقام مسئول درباره واحدهای تعمیری نیز توضیح داد: از هفت هزار و 520 واحد تعمیری شهری، تمامی آن ها به بانک معرفی شدند و پنج هزار و 836 واحد تاکنون به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند و پنج هزار و 551 واحد توانسته پایان کار دریافت کند.

    وی تصریح کرد: از دو هزار و 500 واحد روستایی آسیب دیده که نیاز به تعمیر داشتند نیز یک هزار و 145 واحد به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و 995 واحد به مرحله انعقاد قرار داد رسیده و 966 واحد نیز پایان کار دریافت کرده اند.

    مدیر بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: مجموع کمک های بلاعوض پرداخت شده برای واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی 37 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

    به گفته وی به طور کلی تاکنون هشت هزار و 623 واحد تعمیری، احداثی شهری و روستایی توانسته اند پایان کار دریافت کنند، دو هزار و 574 واحد نیز به مرحله ساخت سقف رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار