مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری سهم حوزه مسکن اجتماعی ۵۰ هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می‌شود.

امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جواد حق‌شناس در سفر به شهرکرد و دیدار با معاون عمرانی استاندار استان، اظهار کرد: سهم شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در حوزه مسکن مهر 350 هزار واحد بوده و سهم این شهرها در چهارمحال و بختیاری نیز نزدیک به 8 هزار و 600 واحد است.

    وی با بیان اینکه عملیات احداث مسکن‌ مهر در کشور تمام شده است، افزود: از مسکن مهر تنها هشت هزار تعاونی باقی مانده که در حال پیگیری برای تکمیل آنان هستیم.

    حق‌شناس با تاکید بر اینکه لازم است ادرات راه و شهرسازی در واگذاری زمین همکاری لازم را داشته باشد، تصریح کرد: پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات روستایی از منابع بنیاد تسهیلات به روستاییان در صورتی محقق می‌شود که زمین به صورت اجاره‌ با قیمت قابل قبول به متقاضی واگذار شده و با نظارت بنیاد مسکن ساخته شود.

    وی از ایجاد یک سایت بزرگ به منظور ایجاد مسکن برای تمام اقشار خبر داد و گفت: در همین راستا پروژه‌هایی به مساحت 60 هکتار در استان مرکزی و 40 هکتار در استان فارس در حال انجام است.

    حق‌شناس اضافه کرد: اگر حمایت لازم از سوی متولیان امر انجام شود امکان اجرای این قبیل پروژه‌ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این امر با تامین منابع از خارج از استان ممکن می‌شود.

    وی در خصوص مسکن اجتماعی بیان کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری سهم حوزه مسکن اجتماعی 50 هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می‌شود.

    حق‌شناس خاطرنشان کرد: امید است با کمک دولت تدبیر و امید این امر محقق شود و در صورت حصول این مهم، آمادگی از سوی  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای خدمت رسانی در این زمینه به چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

    وی در خصوص بافت‌های فرسوده بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در کلان شهرها زمین را به شهرداری و در سایر شهرها به راه وشهرسازی واگذار و در اختیار آن‌ها قرار دهند تا پروژه‌هایی توسط انبوه‌سازان ساخته شود.

    حق‌شناس گفت: این پروژه‌ها به افرادی که در داخل بافت فرسوده هستند عرضه می‌شود و افراد واحدهای مسکونی را دریافت و مجدد بافت‌های فرسوده نوسازی می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار