مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد

ایمن سازی شریان‌های حیاتی تهران

عصر ساختمان- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ایمن سازی شریان‌های حیاتی تهران خبر داد.

ایمن سازی شریان‌های حیاتی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر احمد صادقی در جریان بازدید شهردار منطقه 21 تهران از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: شبکه‌های انتقال آب و گاز در مناطق دارای گسل و مناطق زیرزمینی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، چرا که عدم مهار به موقع شریان‌های حیاتی در حوادث و سوانح بزرگ می‌تواند خسارت زیادی به بار بیاورد.

    وی با تاکید بر اینکه ایمن سازی و تاب آوری شریان‌های حیاتی باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: ایمن سازی و تاب‌آوری شریان‌های حیاتی به ویژه شبکه‌های انتقال آب و گاز در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نیز قرار دارد.

    وی با اشاره به حادثه شهران که در آن شکستگی لوله گاز سبب آتش سوزی لوله انتقال گاز در این محله شد، گفت: این حادثه ضرورت توجه به شریان‌های حیاتی را بیش از پیش هویدا کرد. بنابراین لازم است که نسبت به نصب شیرهای قطع کننده در سرخط های توزیع پرفشار گاز اقدام شده و شبکه آب رسانی نیز ایمن سازی شود.

    صادقی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت کارگروه‌های شورای هماهنگی سازمان‌های مذکور برای ایمن سازی شبکه انتقال آب و تأمین ظرفیت آب اضطراری در تهران نیز در دستور کار قرار دارد گفت:‌ با هماهنگی شورای شهر نیز اقدامات مربوط به طرح و دریافت مصوبات اجرایی در این خصوص نیز در حال پیگیری و انجام است که البته با توجه به هزینه مالی بالای آن باید راهکارهای مناسب برای آن پیش بینی شود.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تاب آوری و نوسازی شریان‌های حیاتی تهران را جزو اصول مهم در آمادگی در برابر شرایط اضطراری و بحران‌ها به ویژه زلزله احتمالی تهران برشمرد و گفت: نقشه خطرپذیری محلات تهران نیز در مرحله تکمیل قرار داشته که پس از تکمیل به صورت مجموعه‌ای از آسیب‌های هر محله و راه حل‌های افزایش تاب آوری در اختیار مدیران مناطق و نواحی قرار می‌گیرد تا مدیران هر منطقه با توجه به مخاطرات همان محل، راهکارهایی را اجرایی کنند.

    وی همچنین با اشاره به اهداف سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: رویکرد ما در تهران بزرگ رویکردی جامعه محور است و به دنبال این هستیم تا توان شهروندان در مراحل پیشگیری، کاهش خطر، آمادگی و مقابله و بازتوانی افزایش یابد. چرا که در بسیاری از بحران‌ها و حوادث ساکنان هر منطقه تا 72 ساعت در انفعال هستند. بنابراین ما می‌خواهیم از طریق فرهنگسازی در حوزه تاب آوری این انفعال را از بین ببریم. در همین راستا نیز طرح‌هایی همچون مدرسه آماده، توسعه خانه‌های ایمنی و دوام و آموزش به شهروندان و ... اجرا شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار