مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

ثبات در بازارهای رقیب قیمت مسکن را تعیین می کند

عصر ساختمان- معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون منتظر بازگشت ثبات به بازار‌های دیگر هستیم تا بتوانیم وضعیت بازار مسکن را در سال ۹۷ ­تبیین کنیم.

ثبات در بازارهای رقیب قیمت مسکن را تعیین می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حامد مظاهریان درباره وضع بازار مسکن در سال 97 گفت: ­به دلیل اینکه برای ساخت مسکن نیروی انسانی، فناوری ­­و زمین در کشور بومی است تحولات بیرونی تاثیری در بازار مسکن نخواهد گذاشت و بازارهای رقیب داخلی می تواند در این بازار نقش داشته باشد.
    وی بیان کرد: در 3 ماه اخر سال گذشته نشانه های خوبی در بازار مسکن را شاهد بودیم­ وتعداد مبایعه نامه ها افزایش یافته است .
    ­مظاهریان تاکید کرد: شاخص هایی از جمله تورم، نرخ سود بانکی و بازارهای موازی در قیمت مسکن دخیل هستند­ و ما منتظرهستیم تا بازارهای موازی به ثبات برسند و بعد برای سال 97 این بازار را پیش بینی کنیم .
    معاون مسکن ­وزیر راه و شهرسازی ­با بیان اینکه بخشی از بازار مسکن بازار اقتصادی تلقی می شود گفت: ورود به این بازار نوعی سرمایه گذاری است و اگرسرمایه گذار احساس کند ­در بازار دیگری سود بیشتری نصیبش می شود در ان بازار سرمایه گذاری می کند .
    وی بیان کرد: با اتفاقاتی که در بازارهای موازی صورت می گیرد انتظار داریم بازار مسکن هم از خود واکنش نشان دهد.
    مظاهریان درباره ایین نامه جدید نظام مهندسی و اجرایی نشدن این ایین نامه ازجانب نظام مهندسی استانها گفت: ­اکنون این ایین نامه اجرا می شود و مشکلی ندارد .
    وی ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان مجموعه ای از ­قوانین ساختمان است و از درون تغییراتی را تجربه می کند ­و فضای گفتمانی خوبی در جریان است.
    ­وی افزود: امیدواریم که نتیجه اصلاحات در مجموعه نظام مهندسی ساختمان به بهبود ارائه خدمات به مردم منتقل شود.
    معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی ­افزود: این ایین نامه ­در مرحله اجرایی شدن است و در 3 بخش است.
    مظاهریان تاکید کرد: افرادی که تعارض منافع دارند خدمات مهندسی نباید داشته باشند ­و در حقیقت مالکین و کارفرمایان حق انتخاب ­مهندس ناظر را داشته باشند و همچنین ­شهرداری ها به عنوان مسئول کنترل ساختمان ،بازرسی برای نظارت داشته باشند.
    وی افزود: مجموعه اقدامات اصلاح بزرگی در نظام ساخت و ساز تلقی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی