مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو شورای شهر اصفهان:

صدها خانه تاریخی در اصفهان معطل مانده است

عصر ساختمان- یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: صدها خانه تاریخی در اصفهان معطل مانده است و روز به روز بیشتر تخریب می‌شود. می‌توان آن‌ها را در قالب‌های مختلف از جمله واگذاری مالکیت و یا قراردادهای BOT، با دید باز و فکر بلند، به بخش خصوصی سپرد تا در آن‌ها اتفاقاتی فرهنگی رخ دهد.

صدها خانه تاریخی در اصفهان معطل مانده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی مزروعی اظهار کرد: خانه صفوی محلی است که اتفاقاتی مهم در آن در حال رخ دادن است. این مکان حدود یک سال است که به عنوان نوعی خانه گفتمان شهری عمل می‌کند.

    وی افزود: این خانه تاریخی در خصوص گفتمان شهری، گروه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی با ذائقه‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف دور هم جمع می‌کند. این اقدام، قدمی مثبت است که در نهایت به ارتقاء سطح آگاهی جامعه منجر خواهد شد.

    این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این مجموعه به صورت کامل از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود و شاید رمز موفقیت آن همین نکته باشد. همچنین بازآفرینی و احیای این مکان بر اساس برنامه‌ای انجام شده است که برای آن در نظر داشته‌اند که این امر نیز به موفقیت آن کمک کرده است.

    مزروعی ادامه داد: اینکه مکانی را ترمیم کرده، برای آن چراغی گذاشته و درب آن را باز کنیم، مهم نیست؛ زیرا باید قبل از احیا و بازآفرینی هر مکان، باید بدانیم قرار است در آن چه اتفاقی رقم بخورد که این موضوع با ظرافت و دقت خاصی در خانه صفوی رخ داده است. امید است این اتفاق در نقاط مختلف شهر به عنوان پروژه‌های محرکِ توسعه رخ دهد.

    وی اظهار کرد: ایجاد چنین مکان‌هایی در سطح شهر به اراده همه از جمله بخش عمومی و خصوصی بستگی دارد. البته بخش‌های عمومی نباید به صورت مستقیم درگیر شوند زیرا تجربه نشان داده است که ورود بخش عمومی به این دست کارها به شکست منجر می‌شود. بخش عمومی می‌تواند در این مسیر به عنوان حمایت کننده همراه بخش خصوصی باشد.

    این عضو شورای شهر اظهار کرد: صدها خانه تاریخی در اصفهان معطل مانده است و روزبه روز بیشتر تخریب می‌شود. برخی از این خانه‌ها مالک خصوصی دارد، برخی تحت مالکیت دولتی و برخی از آن‌ها در حمایت شهرداری است که می‌توان آن‌ها را با قالب‌های مختلف از جمله واگذاری مالکیت و یا قراردادهای BOT، با دید باز و فکر بلند و با اعتماد به بخش خصوصی، آن‌ها را به بخش خصوصی سپرد تا در آن‌ها نیز چنین اتفاقاتی رخ دهد.

    مزروعی خاطرنشان کرد: با بازدید از یک مورد موفق، می‌توان به باز تولید و تکرار آن در نقاط مختلف شهر رسید و در این راستا از همشهریان می‌خواهیم از این مکان بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار