مدیران خودروعصر اعتبار

معاون رئیس‌جمهور:

چگونگی ایفای تعهدات دولت در پروژه مترو اهواز جمع‌بندی می‌شود

عصر ساختمان- معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌که رسیدگی به بخش باقی‌مانده از قطار شهری اهواز یکی از اهداف سفر به خوزستان است، گفت: چگونگی ایفای تعهدات دولت در خصوص این پروژه امسال در شورای برنامه ریزی خوزستان جمع بندی خواهد شد.

چگونگی ایفای تعهدات دولت در پروژه مترو اهواز جمع‌بندی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدباقرنوبخت در حاشیه بازدید از یکی از ایستگاه‌های مترو اهواز در خصوص روند اجرای این پروژه اظهار کرد: کار مترو را همکاران ما در شهرداری دنبال می‌کنند اما دولت در تبصره 5 قانون بودجه تعهداتی نسبت به کمک به مترو و قطار شهری دارد. تعهدات دولت این است که 50 درصد اوراق مشارکت که در این رابطه منتشر می‌شود را تعهد به تضمین کند.

    وی افزود: برای این پروژه نیز با همکاران  در این خصوص صحبت شد و اعلام کردند که از 23 کیلومتر پروژه‌ای که باید انجام شود حدود 11 کیلومتر انجام شده است و بقیه پروژه باقی مانده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: هم‌اکنون برای ادامه اجرای پروژه مترو اهواز به اعتبارات ارزی و ریالی نیاز است که مقرر شد تعهد دولت برای امسال در کوتاهترین زمان انجام شود که در این خصوص از همکاران دعوت کردم تا روز شنبه در سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور حضور داشته باشند. هم‌چنین اشکالی در رابطه با نوع تضامین در بانک مرکزی مطرح شد که باید بتوانیم این اشکال را برطرف کنیم.

    نوبخت با بیان این‌که رسیدگی به بخش باقی‌مانده از قطار شهری اهواز  یکی از اهداف سفر به اهواز است، ادامه داد: در شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز برگزار می‌شود چگونگی ایفای تعهدات دولت در خصوص این  پروژه امسال را جمع‌بندی می‌کنیم.

    در ادامه «منصور کتانباف» شهردار اهواز در خصوص زمان افتتاح فاز نخست پروژه مترو اهواز اظهار کرد: فاز اول این پروژه در سال جاری افتتاح نمی‌شود اما اگر اعتبارات این پروژه که حدود 600 میلیارد تومان است تامین شود فاز اول  پس از 18 ماه   افتتاح خواهد شد.

    اختصاص بیش از 2540 میلیارد تومان برای توسعه زیربنایی خوزستان

    به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیش از 2540 میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی خوزستان سرمایه‌گذاری می کنیم.

    «محمدباقر نوبخت» ادامه داد: با توجه به جایگاه رفیعی که استان خوزستان و مردم آن نزد دولت دارد، مقرر شده امسال بیش از 2 هزار و 540 میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی خوزستان سرمایه‌گذاری کنیم.

    وی ادامه داد: هم‌چنین برای پنج بخش مهم آب، برق، فاضلاب، مبارزه با ریزگردها و رفع آلودگی رودخانه کارون در استان خوزستان، برنامه‌های مهمی پیش‌بینی کرده‌ایم که برای تأمین اعتبارات اجرای این برنامه‌ها باید امسال سرمایه‌گذاری شود.

    معاون رئیس‌جمهور افزود: سفر امروز بنده با توجه به مشکل آب، طرح آبرسانی غدیر، طرح کارون 3 و مشکلات دیگر استان در نظر گرفته شد که تمام معاونان این سازمان همراه من آمده‌اند و به احترام مردم خوزستان در این استان حضور دارند.

    نوبخت خاطرنشان کرد: حدود 13 هزار هکتار از نخیلات شادگان با مشکل کمبود آب مواجه هستند. در این زمینه برآورد اولیه ما از میزان اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از کارون به مارون حدود 500 میلیارد تومان است. خوشبختانه در قانون بودجه 97 یک ردیف اعتباری برای مطالعه و اجرای این کار به میزان حدود 15 میلیارد تومان منظور شده است.

    وی یادآور شد: همچنین مشکل دیگر نقاط استان را در جلسات شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی خوزستان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار