مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

سامانه ملی املاک بدون وقفه اجرایی شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بخشی عظیمی از هرج و مرج فعلی بازار مسکن ناشی از انباشت خانه های خالی و در پی آن بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است، گفت: دولت با تعلل در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تخلف کرده است.

سامانه ملی املاک بدون وقفه اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با انتقاد از تعلل دولت در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: بخشی از هرج و مرج فعلی بازار مسکن ناشی از انباشت خانه های خالی و در پی آن بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی باید با راه اندازی سامانه ملی املاک اخذ مالیات از خانه های خالی را هر چه سریع تر آغاز کند، افزود: تاخیر در راه اندازی این سامانه نشان از نبود عزم جدی برای اجرای مصوبه قانونی در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی است.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وجود بیش از 2.5میلیون خانه خالی در کشور گرانی و رشد حباب قیمت ها را در بر دارد، تصریح کرد: دولت با اخذ مالیات از خانه های خالی علاوه بر ساماندهی بازار مسکن به کسب درآمدی از این طریق نیز موفق خواهد شد.

    حباب قیمت مسکن در تهران به مراتب بیشتر از سایر شهرها است
    دولت با اخذ مالیات از خانه های خالی علاوه بر ساماندهی بازار مسکن به کسب درآمدی از این طریق نیز موفق خواهد شد.

    رضایی با انتقاد از بیشتر بودن تعداد خانه های خالی در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: همانطور که مشاهده می شود میزان حباب قیمت مسکن در تهران به مراتب بیشتر از سایر شهرها است که دلیل آن نیز در تعداد رو به افزایش خانه های خالی از سکنه است.

    وی با بیان اینکه شناسایی خانه های خالی از سکنه سخت نیست، افزود: دولت باید با اجرایی کردن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی به احتکار مسکن و در نتیجه تبعات بعدی آن پایان دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در شرایط کاهش رشد قیمت مسکن مالکان واحدهای مسکونی به امید افزایش قیمت در دوره آتی از عرضه واحدهای خود به بازار خودداری می‌کنند، تصریح کرد: عدم عرضه مسکن به بازار خود جرقه رشد حبابی قیمت ها و در نتیجه سرایت گرانی به همه بخش ها خواهد بود.

    دولت با عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تخلف کرده است،

    وی با بیان اینکه دولت با عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تخلف کرده است، گفت: بی توجهی دولت به راه اندازی سامانه ملی املاک در راستای اخذ مالیات از خانه های خالی به طور حتم تذکر جدی مجلس را در پی خواهد داشت.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس به زودی در نشستی با وزیر راه و شهرسازی به چرایی عدم ورود دولت به موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی پرداخته و با ایجاد تکالیف بیشتر بر وزارت راه و شهرسازی این مهم را عملیاتی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار