مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

۴۰۰ واحد مددجویان زلزله زده امسال افتتاح می شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی کشور، از بهره برداری ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش این نهاد در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه تا تیرماه امسال خبر داد.

۴۰۰ واحد مددجویان زلزله زده امسال افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در آئین افتتاح نخستین مرحله واگذاری واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی سرپل ذهاب در روستای 'کوئیک عزیز' افزود: با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط، امروز شاهد افتتاح نمادین 20 واحد مسکونی مددجویان زلزله زده بودیم.
    وی اظهار داشت: در اثر زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان پارسال، یک هزار و 332 واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی در غرب کرمانشاه به طور کامل تخریب شد و 800 واحد مسکونی دیگر نیز به حالت نیمه تخریب در آمد.
    وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه بهزیستی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی، مقرر شد 985 واحد مسکونی مددجویان توسط بنیاد مسکن و 345 واحد دیگر نیز توسط سازمان بسیج سازندگی احداث شود.
    رئیس سازمان بهزیستی اضافه کرد که با تلاش های صورت گرفته، مرحله نخست واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی به زلزله زدگان سرپل ذهاب اهدا شد و تلاش می شود بقیه واحدهای مسکونی نیز تا مهلت مقرر تکمیل و به مردم واگذار شود.
    محسنی بندپی ادامه داد: با تاکید رئیس جمهوری و پیگیری های استاندار کرمانشاه ، سازمان بهزیستی موظف است تا پایان آبان امسال تمام واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش را احداث و به آنها تحویل دهد.
    مدیرکل بهزیستی کرمانشاه نیز گفت: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، رئیس سازمان بهزیستی کشور و نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به سرپل ذهاب چند طرح خدماتی و مددرسانی در حوزه بهزیستی را افتتاح کردند.
    امید قادری ادامه داد: در این سفر ابتدا نخستین مرحله از واحدهای مسکونی زلزله زدگان زیرپوشش بهزیستی در دشت ذهاب سرپل ذهاب افتتاح شد و 20 واحد مسکونی تکمیل و تحویل مددجویان شد.
    وی گفت: مرحله نخست این طرح شامل 245 واحد مسکونی است که 225 واحد آن در مرحله نازک کاری است و تا تیر ماه امسال تکمیل و به مددجویان تحویل می شود.
    وی با بیان اینکه مرکز روزانه سالمندان یکی دیگر از طرح هایی بود که امروز در سرپل ذهاب افتتاح شد، افزود: در این مرکز خدمات پزشکی ، فیزیوتراپی ، فرهنگی و بهداشتی به سالمندان ارائه خواهد شد.
    وی اضافه کرد که آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان و حوادث برای 30 هزار تن از مددجویان زیرپوشش بهزیستی از دیگر طرح های افتتاح شده امروز بود.
    وی افزود: یکی دیگر از اقدام های سازمان بهزیستی ، ارائه خدمات روانشناسی و کاهش آلام روانی ناشی از زلزله بود که با استقرار تیم های روانشناسی در مناطق زلزله زده این مهم نیز عملیاتی شد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
    سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو