مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی؛

۶۰ درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شده است

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به اهتمام ویژه دولت به اتمام این طرح در همه استان ها گفت: ۶۰ درصد واحدهای تحویلی مسکن مهر به متقاضیان شامل بیش از یک میلیون واحد، مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

۶۰ درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی افزود: این در حالی است که در دولت های گذشته تنها 690 هزار واحد تحویل متقاضیان شده بود.
    وی اضافه کرد: همه این واحدهای مسکونی با وجود محدودیت های شدید اعتباری دولت ساخته و تحویل متقاضیان داده شده است.
    وی با اشاره به کمک های مالی قابل توجه دولت به بخش مسکن مهر در کشور بیان کرد: کمک 10 هزار میلیارد ریالی از محل فروش اراضی دولتی، 2 هزار و 500 میلیارد ریالی از محل یارانه های به وزارت نیرو، اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سهم 80 درصدی وزارت نیرو برای بهبود وضعیت زیرساختی این طرح تنها بخشی از این کمک ها بوده است.
    وی، مهمترین مشکل مراحل پایانی تحویل واحدهای مسکن مهر در کشور را نبود خدمات زیرساختی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 300 هزار مسکونی در این حوزه ساخته شده ولی به علت نبود خدمات زیربنایی، امکان تحویل نیست.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از نبود متقاضی برای 100 هزار واحد در کشور خبر داد و گفت: درصدد هستیم این واحدها را در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهیم تا با مساعدت دولت و این نهادها، مددجویان در آنها ساکن شوند.
    مهرآبادی به نیاز 110 هزار میلیارد ریالی واحدهای مسکن مهر باقی مانده برای بسته شدن پرونده این پروژه در کشور اشاره کرد و افزود: از این میزان 40 هزار میلیارد ریال به خدمات زیربنایی اختصاص دارد.
    وی وصولی اقساط واحدهای تمام شده را در کشور مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون 180 هزار میلیارد ریال وصولی اقساط تنها در بانک مسکن داشته ایم که از این محل برای بالابردن سقف وام ها و پرداخت های موردی دیگر استفاده شده است.
    وی اضافه کرد: وضعیت مسکن مهر در آذربایجان غربی بسیار مناسب است و طبق قول های داده شده، پرونده این پروژه در صورت همکاری شرکت های خدمات رسان می تواند تا شهریورماه امسال بسته شود.
    به گزارش ایرنا، ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکن مهر در کشور تعهد شده که بخش عمده آنها به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو