مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور عالی وزیر کشور:

۷۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور داریم

عصر ساختمان- مشاور عالی وزیر کشور گفت: ۷۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور داریم.

۷۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور داریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا‌، علی عبدالعلی‌زاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: ماده 27 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که مشروط به قانون الحاق شده به نقش مردم در انجام پروژه‌های عمرانی اشاره دارد چراکه تعداد این پروژه‌ها  زیاد است و اعتبار مالی فراوانی می‌خواهد که دولت منابع مالی کافی برای پرداختن به طرح‌های عمرانی را ندارد.

    وی عنوان کرد: مجلس، قوه مقننه و تمام مقامات سیاست‌گذار در کشور به این نتیجه رسیدند که مردم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام پای‌کار بیایند و آنها را به اتمام برسانند.

    عبدالعلی‌زاده تصریح کرد: اکنون فرصتی پیش آمده که مردم وارد کار شوند و بخش خصوصی به میدان بیاید و این امر سبب کوچک شدن دولت خواهد شد و واحدهای ساخت‌وساز در دولت تعطیل می‌شود.

    مشاور عالی وزیر کشور ادامه داد: در دستورالعمل ماده 27 قانون دولت اجازه حضور به مردم را در اتمام پروژه‌های عمرانی داده است، بنابراین نیازی نیست همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بخش‌های طولانی در ایت خصوص داشته باشند.

    وی افزود: تا امروز نظام عمران و ساخت‌وساز کشور نظام پیمانکاری بوده  که این موضوع باعث شد تا بخش خصوصی در کشور کوچک بماند.

    عبدالعلی‌زاده خاطر نشان کرد: عاقبت نظام پیمانکاری ما این شد که بخش قابل‌توجهی از پیمانکاران ما تمام دارایی خود را فروختند تا مزد کارگران را بدهند.

    مشاور عالی وزیر کشور گفت: عمران کشور به سمت نظام توسعه گری پیش می‌رود که با این کار تصمیم‌گیری‌ها برای عمران کشور اقتصادی می‌شود.

    وی افزود: نظام توسعه گری اولین قدم به‌سوی توسعه و عمران اقتصادی کشور است.

    عبدالعلی‌زاده اظهار کرد: دولت برای این طرح‌ها تسهیلات با نرخ ترجیحی واگذار می‌کند و تا آخر بازپرداخت تسهیلات پروژه در کنار سرمایه‌گذار قرار دارد.

    مشاور عالی وزیر کشور با بیان اینکه نزدیک به 70 هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور داریم، افزود: 6 هزار طرح ملی و مابقی طرح استانی است.

    وی خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه‌ها سالیانه نزدیک به 500 هزار شغل جدید در جامعه ایجاد می‌شود که برای دولت سنگین تمام می‌شود.

    عبدالعلی‌زاده گفت: همه سیاست‌گذاران در واگذاری پروژه‌ها نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی هم صدا هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار