مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد:

شرکت بیش از ۱۳۴ هزار نفر در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از شرکت بیش از ۱۳۴ هزار نفر در آزمون های ورود به حرفه مهندسان خبر داد و گفت: این آزمون ها مهمترین و بزرگترین آزمون های تخصصی در سطح کشور هستند.

شرکت بیش از ۱۳۴ هزار نفر در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر، مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به برگزاری آزمون های نظام مهندسی از فردا گفت: آزمون های ورود به حرفه مهندسی برای 7 رشته در سراسر کشور به طور همزمان در تاریخ های 20 و 21 اردیبهشت روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

    مانی فر ادامه داد: این آزمون ها بزرگترین و مهمترین آزمون های تخصصی کشور برای تایید صلاحیت حرفه ای اعضای سازمان های نظام مهندسی ساختمان است که در صورت قبولی به عنوان یکی از مدارک اخذ پروانه اشتغال به کار رشته های مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد.

    مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان درباره تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ها گفت: در این دوره از آزمون ها بیش از 134 هزار نفر از داوطلبان که شامل 108 هزار و 849 نفر از آقایان و 25 هزار و 493 نفر از خانم ها شرکت خواهند کرد، که نسبت به دوره قبل با 8 درصد کاهش در تعداد شرکت کنندگان همراه است.

    مانی فر ادامه داد: استان تهران با 26 هزار و  939 نفر بیشترین و حوزه اداره کل راه و شهرسازی با 318 نفر کمترین تعداد شرکت کننده را دارند. این آزمون ها در 69 حوزه آزمونی در سراسر کشور برگزار می شود.

    وی درباره رشته های مختلف شرکت کننده در آزمون ها نیز گفت: بیشترین داوطلب در رشته عمران صلاحیت نظارت با 33 هزار و 450 نفر و کمترین شرکت کننده  مربوط به رشته ترافیک با 387 نفر است. همچنین بیشترین شرکت کنندگان از میان آقایان با 31 هزار و 520 نفر در رشته عمران صلاحیت نظارت و کمترین شرکت کنندگان با 356 نفر مربوط به رشته ترافیک است. همچنین بیشترین شرکت کننده خانم در یک رشته با 8 هزار و 87 نفر در رشته عمران صلاحیت نظارت و کمترین تعداد با 31 نفر در رشته ترافیک بوده است.

    مانی فر ادامه داد: کلیه آزمون ها به استثنای آزمون طراحی معماری که به صورت ترسیمی است، تستی برگزار می شود و شرط قبولی در کلیه آزمون ها کسب 50 درصد از نمره در نظر گرفته شده است.

    وی در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای کل داوطلبان گفت: به اطلاع همه عزیزان می رسانم نتایج اول مرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار