مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پذیرش و ناشران فرابورس مطرح کرد:

هتل و رستوران از اهداف آتی پذیرش در فرابورس ایران

عصر ساختمان- معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران از پذیرش هتل‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و شرکت‌های حوزه کشاورزی در فرابورس در آینده نزدیک خبر داد.

هتل و رستوران از اهداف آتی پذیرش در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از عصر بازار، سید مهدی علم‌الهدی، معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در خصوص عملکرد 7 ساله فرابورس گفت: در مدت 7 ساله عملکرد فرابورس ایران، شرکت‌های زیادی در بازارهای مختلف فرابورس پذیرش و عرضه شده‌اند که در صنایع مختلف شیمیایی، دارویی، فلزات اساسی، بانکی و غیره فعالیت دارند. بر اساس آمارهای موجود، در سال گذشته 35 شرکت در فرابورس پذیرش شدند و در سال جاری هم شاهد درخواست تعداد زیادی از شرکت‌ها برای پذیرش در فرابورس هستیم که به تعدادی از این تقاضاها پاسخ داده‌ایم و برخی هم در دست بررسی است.

    او افزود: فارغ از عرضه‌های متداول، فرابورس ایران در حال هدف‌گذاری برای پذیرش و عرضه شرکت‌های جدید از صنایعی است که تا به حال سابقه پذیرش در بازار سرمایه را نداشتند که از جمله آنها می‌توان به هتل‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و شرکت‌های حوزه کشاورزی اشاره‌کرد. تاکنون رایزنی‌هایی برای پذیرش این گونه شرکت‌ها انجام‌شده و اقداماتی در حال انجام است.

    معاون پذیرش و ناشران فرابورس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، اراده جدی برای تنوع بخشی به ابزارهای مالی و ارائه ابزارهای نوین در این بازار وجود دارد. یکی از مهمترین ابزارهای نوین مالی که مراحل تحقیقاتی را پشت سر گذاشته صندوق‌ سرمایه‌گذاری جسورانه (VC)است. این صندوق‌ها عمدتاً برای پشتیبانی و تامین مالی طرح‌های با ریسک بالا و شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق آنچه فرابورس ایران بررسی و برای تایید به سازمان بورس ارسال کرده، در این صندوق‌ها عرضه عمومی وجود ندارد. زیرا به دلیل ریسک پذیری بالا، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مخاطبان اصلی این صندوق‌ها خواهند بود. بنابراین، عرضه به صورت خصوصی انجام می‌شود. بر اساس رویه تعریف شده برای VCها، فرابورس از لحظه تولد شرکت‌ها تا دوران بلوغ در کنار آنهاست. همچنین اگر شرکت‌های ایجاد شده به دلایلی، میل به انحلال داشته باشند، فرابورس ایران در این زمینه نیز کمک و پیشنهادهای لازم را در دستور کار خواهد داشت. طبق بررسی و مطالعات صورت گرفته به نظر می‌رسد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، در صنایع آی تی و دارویی با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد. در حال حاضر راه اندازی این صندوق‌ها در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو