مدیران خودروعصر اعتبار

بازگشت پرونده باغات از صحن شورا به کمیسیون شهرسازی و معماری

عصر ساختمان- چهار پرونده مربوط به باغات شهر تهران که مقرر بود در جلسه امروز شورای شهر تهران در دستور کار قرار گیرد بعد از بحث وبررسی اعضا و با رأی آنها به کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بازگردانده شد.

بازگشت پرونده باغات از صحن شورا به کمیسیون شهرسازی و معماری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران مقرر بود پرونده چهار باغ تهران مورد بررسی قرار گیرد که بعد از رأی گیری، این چهار پرونده از دستور برنامه لغو شد و به کمیسیون معماری و شهرسازی ارجاع داده شد.

    در بررسی این پرونده‌ها اعتراض مالکان به نظر کمیسیون ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز بود که پس از بررسی اعضای شورا، ابهاماتی در آن وجود داشت مبنی بر اینکه این املاک به عنوان باغ شناخته شوند که در نهایت اعضا تصمیم گرفتند این چهار پرونده را از دستور کار خارج کنند.

    اعضای شورای شهر  تهران با 12 رأی موافق و 14 رأی مخالف این 4 پرونده را برای بررسی کارشناسی به کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون معماری وشهرسازی بازگرداندند.

    پس از اتخاذ این تصمیم  شهربانو امانی با انتقاد از این که در ماه‌های اخیر در چند مورد بررسی پرونده باغات، سبک و سیاق به شکلی قرار گرفته که پرونده ها از دستور کار خارج می شود، افزود:‌ متاسفانه درچندین نوبت است که پرونده باغات در دستور کار شورا قرار می‌گیرد اما به نتیجه نمی رسد و به کمیسیون بازگردانده می شود وقت شورا اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به صورت بهینه ای از آن استفاده کرد.

    به گزارش ایسنا در جریان بررسی پرونده باغات محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری نیز گفت: در یک زمینی به وسعت 110 هزار مترمربع که کاربری آن تثبیت شده و ورزشی است، 137 اصله درخت مثمر و غیر مثمر وجود دارد که با توجه به بازدیدی که از این ملک انجام شده تمامی درختان آن سالم هستند.

    در ادامه این جلسه حسن رسولی در اظهار نظری در خصوص پرونده باغات مطرح شده گفت: باید فرایند تشخیص باغات در صحن علنی به صورت مشخص توضیح داده شود. چرا که پول‌هایی میلیاردی در خصوص پرونده باغات جا به جا می شود و ممکن است حقوق افراد درجریان این بررسی‌ها تضیع شود.

    سالاری بار دیگر در پاسخ به اظهار نظر رسولی در صحن علنی شورا گفت:‌ این پرونده‌ در سال گذشته در شورا مطرح شد و در کمیسیون ماده 7 نیز مورد بررسی قرارگرفت و باغ شناخته شد در صورتی که بر اساس بررسی‌هایی که ما داشته‌ایم این مجموعه فضای ورزشی است و هیچ گونه ساخت و سازی به جز ورزشی در آن انجام نشده است.

    در ادامه بحث و گفتگوی اعضا در مورد پرونده باغات، محسن هاشمی  رییس شورای شهر تهران نیز با توجه به اعتراضات برخی از اعضای شورا مبنی بر شفاف شدن پرونده باغات گفت: بهتر است پرونده باغات از دستور خارج و در جلسه آینده و با حضور مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری تهران و با ارائه توضیحات لازم، در خصوص این پرونده‌ها تصمیم گیری شود.

    به این ترتیب این چهار پرونده از دستور کار شورا خارج و به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو