مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه هتلداران تهران اعلام کرد:

ثبات قیمت هتل‌ها برای ایام نوروز

عصر ساختمان : رییس اتحادیه هتلداران تهران از ثبات قیمت هتل‌ها برای ایام نوروز خبر داد و اعلام کرد که برخی هتل ها در استان‌هایی که با گردشگر زیاد مواجه هستند در آستانه عید نوروز همچنان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و فعلا ۵۰ درصد ظرفیت هتل ها برای نوروز رزرو نشده است.

ثبات قیمت هتل‌ها برای ایام نوروز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا ،محمدعلی فرخ مهر، اظهار کرد: در دولت جدید بنا بود امور قیمت‌گذاری به بخش خصوصی واگذار شود اما در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی در قیمت گذاری هتل ها تصمیم گیری می‌کند، در صورتیکه اتحادیه باید در این زمینه وارد شود.

    وی افزود: نرخ ها به صورت تکلیفی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌شود و این در حالی است که تشکل ها باید به این موضوع وارد شوند.

    فرخ مهر با بیان اینکه در همه جای دنیا نرخ گذاری بر اساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد، گفت: در زمان های افزایش تقاضا و غیر از آن، نرخ گذاری باید متفاوت باشد.

    رییس اتحادیه هتلداران تهران همچنین درباره قیمت هتل ها در ایام عید نیز گفت:‌ تا جایی که بنده اطلاع دارم امسال در قیمت هتل ها در استان های پرتقاضا مثل خراسان رضوی، اصفهان، گیلان و مازندران تغییری نخواهیم داشت و برخی هتل ها در استان‌هایی که با گردشگر زیاد مواجه هستند در آستانه عید نوروز همچنان با 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و فعلا 50 درصد ظرفیت هتل ها برای نوروز رزرو نشده است.

    وی در عین حال با بیان اینکه آموزش و پرورش در ایام نوروز با توجه به بالارفتن میزان تقاضا اقدام به اجاره کلاس های مدارس به فرهنگیان می‌کند، گفت: آموزش و پرورش کلاس ها را در سال جاری علاوه بر فرهنگیان به دیگر مشاغل و حتی مشاغل آزاد نیز بر اساس نرخ گذاری های متفاوت اجاره می‌دهند.

    فرخ مهر ادامه داد: در ایام نوروز فضاهایی توسط آموزش و پرورش برای چادر زدن به گردشگران اجاره داده می‌شود که آن هم نرخ‌های متفاوتی دارد و برخی خانه های استیجاری و ویلاها نیز توسط املاک اجاره داده می‌شوند.

    رییس اتحادیه هتلداران تهران در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در کشور ما هتل‌داری مفهوم واقعی ندارد، تاکید کرد: ما در حال حذف شدن هستیم و اتحادیه ما که 50 نفر نیروی انسانی داشت، قرار است 45 نفر را تعدیل و با پنج نفر فعالیت کند.

    وی همچنین اظهار کرد: از یکم تا 15 فرودین ماه بر اساس ابلاغیه اتحادیه به هتل ها برای گردشگران داخلی و خارجی 40 درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود که هتل ها می‌توانند این میزان را بنا به اختیار خود بیشتر کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی