مدیران خودروعصر اعتبار

بدری نشست امروز کمیسیون عمران را تشریح کرد:

قانون نظام مهندسی اصلاح می شود

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در رابطه با مسکن مهر با حضور آخوندی در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

قانون نظام مهندسی اصلاح می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با وزیر راه و شهرسازی، گفت: نشست امروز کمیسیون سه دستورکار داشت که دستورکار نخست بررسی تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از مسکن مهر بود که این درخواست تحقیق و تفحص 4 محور داشت.

    وی افزود:  نحوه هزینه کرد منابع دولتی در مسکن مهر، اجرای زیرساخت های مورد نیاز مسکن مهر، تاثیرگذاری اجرای مسکن مهر در حل مشکل مسکن محرومان و اقشار متوسط به پایین و استحکام مساکن مهر ساخته شده ازمهمترین محورها بود.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آخوندی توضیحاتی پیرامون محورهای تحقیق و تفحص به اعضای کمیسیون ارائه کرد، افزود: وزارت راه و شهرسازی در سال 91 و 94 گزارشی درباره عملکرد مسکن مهر در حوزه های مختلف مسکن مهر و توضیحات فنی و اقتصادی آن تهیه کرده است، لذا مقرر شد این اطلاعات در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گیرد تا در جلسه آینده کمیسیون درباره رد یا قبول این تقاضا تصمیم گیری کند.
    چهار بخشنامه ابلاغی در کارگروه کمیسیون عمران بررسی شد که این دستورالعمل ها مغایرت هایی با قانون نظام مهندسی ساختمان داشته و جامعه فنی مهندسی ساخت و ساز در شهرها و بخش خصوصی را دچار چالش کرده است.

    سوال پژمانفر و امیرآبادی برای بررسی های بیشتر مراعی ماند

    وی در تشریح دستورکار دوم کمیسیون عمران با حضور آخوندی، ادامه داد: موضوع بعدی سوال آقایان پژمانفر و امیرآبادی فراهانی از وزیر راه و شهرسازی بود که آخوندی توضیحاتی درباره سوال این دو نماینده ارائه کرد، اما در نهایت مقرر شد که سوال مراعی بماند تا مدارک بیشتری در اختیار نماینده قرار گرفته و توضیحات تکمیلی ارائه شود و اگر نمایندگان سوال کننده قانع نشدند، سوال به هیئت رییسه مجلس ارجاع شود.

    نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار پایانی کمیسیون متبوعش با حضور وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: دستورکار پایانی مربوط به مسائل سازمان نظام مهندسی و چهار بخشنامه و ابلاغیه ای بود که توسط وزیر صادر شده است.
    بازدید دکتر لاریجانی از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب و مسکن مهر این منطقه

    4 دستورالعمل آخوندی جامعه مهندسی و بخش خصوصی را دچار چالش کرده است

    وی افزود: این چهار بخشنامه ابلاغی در کارگروه کمیسیون عمران بررسی و گزارش کارگروه در نشست امروز قرائت شد که این دستورالعمل ها مغایرت هایی با قانون نظام مهندسی ساختمان داشته و جامعه فنی مهندسی ساخت و ساز در شهرها و بخش خصوصی را دچار چالش کرده است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقرر شد که ظرف یک هفته آینده به صورت مکتوب توضیحاتی درباره این چهار بخشنامه به کمیسیون ارائه شود و کمیسیون نیز تا هفته آینده در این باره تصمیم بگیرد که ممکن است کارگروه مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی، کشور و کمیسیون عمران تشکیل شود تا اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار