مدیران خودروعصر اعتبار

گیلان دارنده رتبه نخست در مقاوم سازی خانه های روستایی

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به اجرای طرح هادی در ۸۰۰ روستای استان،گفت: تاکنون ۶۳ درصد خانه‌های روستایی گیلان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده اند که از این حیث در کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

گیلان دارنده رتبه نخست در مقاوم سازی خانه های روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس «محمد اکبرزاده» با اشاره به زندگی یک میلیون نفری از جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری گیلان در روستاها، اظهار کرد: تاکنون در 800 روستای بالای 20 خانوار استان گیلان طرح هادی اجرا شده است.

    وی با اشاره به اجرای 39 درصدی طرح هادی در استان، افزود: استان گیلان دارای 2700 روستاست که از این تعداد بیش از 2000 روستا بالای 20 خانوار هستند.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: شاخص اجرای طرح هادی در سطح کشور 42 درصد است که تلاش می شود در باقی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان نیز این طرح اجرایی شود.

    این مقام مسئول، به صدور سند روستایی در استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 115 هزار سند مالکیت برای روستائیان استان گیلان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 20 هزار سند مالکیت روستایی صادر شود.

    اکبرزاده افزود: تاکنون 63 درصد خانه‌های روستایی گیلان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده اند که از این حیث در کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

    وی هم‌چنین با اشاره به برخی دیگر از اقدامات این نهاد امسال، یادآور شد: 171 میلیارد تومان پروژه عمرانی امسال در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان اجرایی می شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، به سهمیه ساخت 23 هزار واحد مسکن مهر در حوزه شهرهای زیر 25 هزار خانوار این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 22 هزار و 300 واحد ساخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی