مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ٢ خبر داد

‎احداث نیروگاه برق در بوستان نهج البلاغه

عصر ساختمان- ‎شهردار منطقه ۲ از احداث نیروگاه برق در بوستان نهج البلاغه برای تامین برق مورد نیاز بوستان های بزرگ غرب تهران خبر داد.

‎احداث نیروگاه برق در بوستان نهج البلاغه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، رسول کشت پور با اشاره به راه اندازی نیروگاه نهج البلاغه برای تامین برق فضای سبز بوستان های بزرگ منطقه، گفت: براساس تدابیر شهردار تهران برای صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع، فناوری های نوین روز و کاهش هزینه و ماده ١٣٣ قانون پنجم توسعه اقتصادی کشور، با توجه به اجرای طرح ساماندهی رود دره فرحزاد و بوستان بزرگ نهج البلاغه برای تامین انشعاب برق و کاهش هزینه برق مصرفی، راه اندازی نیروگاه نهج البلاغه در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.

    ‎وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم گسترده ای از گردشگران به این مناطق روزانه مراجعه می کنند، تامین امنیت و رفاه شهروندان از اولویت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه بهای برق مصرفی هزینه سنگینی را به شهرداری تحمیل می کند.

    ‎شهردار منطقه 2 در مورد جزئیات این طرح اظهار کرد: ساخت نیروگاه  و تولید و تامین برق در مقیاس کوچک  در دستور کار شهرداری قرار گرفته و عملیات ساخت نیروگاه و خرید و نصب تجهیزات آن به پایان رسیده و با نصب انشعاب گاز به بهره برداری می رسد.

    ‎کشت پور با اشاره به هماهنگی با اداره برق برای راه اندازی این نیروگاه، تاکید کرد: با توجه به ضرورت دریافت مجوز برای نیروگاه های زیر ٢٥ مگاوات، هماهنگی با اداره برق منطقه ای، اداره توزیع، شرکت توانیر، دفتر خصوصی سازی صنعت برق، وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست، شرکت گاز و دفتر تولید پراکنده انجام شده است.

    ‎به گفته وی، دستگاه تولید برق شامل دو موتور گاز سوز به همراه دو مولد تولید برق است. ظرفیت تولید این نیروگاه یک مگاوات شامل دو موتور است.

    ‎شهردار منطقه 2 در مورد مزایای استفاده از مولد گاز سوز کوچک مقیاس ٥۰۰ کیلوواتی گاز سوز از برند توان، گفت: دوره احداث کوتاه، مکان یابی آسان، قابلیت کارکرد با گاز شهری، قابلیت حمل و جابجائی آسان، عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد، قابلیت دو گانه سوز شدن و ایجاد منبع جدید کسب درآمد با فروش مازاد تولید برق، از مهمترین مزایای راه اندازی نیروگاه نهج البلاغه است. همچنین امکان تولید حرارت به صورت همزمان با تولیدبرق،کاهش نگرانی های ناشی از نوسان برق، دارا بودن عملکرد جزیره ای و عملکرد موازی با شبکه از دیگر مزایای این نیروگاه است.

    ‎کشت پور با اشاره به اینکه فعالیت این نیروگاه آلایندگی زیست محیطی ندارد، تاکید کرد: دستگاه های بکار رفته در این نیروگاه به آب زیاد برای خنک سازی نیاز ندارند.

    ‎‎گفتنی است احداث نیروگاه ١٦۰۰ تنی زباله سوز مناطق شمالی تهران، در دستور کار شهرداری منطقه ٢ قرار دارد.

    حمایت شهرداری منطقه ٢ از ناوگان اتوبوسرانی

    شهرداری منطقه 2 برای اولین بار در سطح مناطق، دو خط اتوبوسرانی داخل منطقه را نوسازی می کند.

    رسول کشت پور همچنین در دیدار مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه دو گفت: در حال حاضر علاوه بر فعال بودن سامانه خط ٤ اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) ١٣ خط اتوبوسرانی در سطح منطقه فعال است. در این منطقه ٨۰ درصد اتوبوس ها بیش از ١۰ سال سن دارند که لازم است نوسازی هرچه سریعتر انجام شود.

    وی ادامه داد: شهرداری منطقه دو برای نخستین بار  قصد دارد به صورت منطقه ای اقدام به نوسازی خطوط اتوبوسرانی کند. به همین منظور نوسازی دو خط میدان صنعت به مترو صادقیه و میدان صنعت به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته که به زودی این نوسازی انجام می شود.

    به گفته شهردار منطقه 2 در این نوسازی ٣۰ دستگاه اتوبوس جدید با تمامی امکانات در این دو خط بکار گیری می شوند.

    کشت پور افزود: ٢۰٦ دستگاه اتوبوس در محدوده منطقه دو مشغول فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان هستند که در مدت زمانی مشخص براساس برنامه ریزی ها نوسازی می شوند.

    در ادامه این نشست پیمان سنندجی با اشاره به اقدام شهرداری منطقه دو در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: این اقدام شهرداری منطقه دو سد شکنی بود که می تواند الگویی برای سایر مناطق ٢٢گانه باشد. به عنوان مثال شرکت واحد اتوبوسرانی در کنار شهرداری قرار گرفته و از این اقدام حمایت می کنیم.

    وی ادامه داد: تصمیم گرفته شده عاقلانه است و این طرح در سازمان اتوبوسرانی در اولویت قرار می گیرد. امیدواریم با همکاری سایر مناطق بتوانیم ناوگان را به تدریج نوسازی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار