مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره‌دهندگان حرفه‌ای وارد بازار مسکن شده‌اند

عصر ساختمان : افرادی که طی سال‌های اخیر واحدهای نوساز ساختند و موفق به فروش نشدند هم‌اکنون به اجاره دهندگان حرفه‌ای بخش مسکن تبدیل شده‌اند و این بازار را از حالت سنتی درآورده‌اند.

اجاره‌دهندگان حرفه‌ای وارد بازار مسکن شده‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل ازایسنا ، یک کارشناس مسکن گفت:یکی از عوامل افزایش 10.4 درصدی اجاره بها شش ماهه ابتدایی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل این است که واحدهای نوساز ساخته شده طی سال‌های اخیر وارد بازار اجاره شدند و طبیعتا اجاره بهای این واحدها بیشتر از واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز است. البته نرخ تورم و نرخ بهره بانکی هم بر بازار اجاره تاثیرگذار بوده است.

    وی افزود: در حالی که قیمت مسکن نسبت به سال قبل مقدار اندکی کاهش یافته اجاره بها افزایش پیدا کرده است. دلیل آن هم پایین بودن توان خریداران نسبت به قیمت مسکن است و حجم تقاضا به سمت اجاره بیشتر شده است.

    این کارشناس مسکن با بیان این‌که در کوتاه مدت تحول چندانی در بخش مسکن رخ نمی‌دهد گفت: از تیرماه سال آینده به تدریج تاثیرات برجام در اقتصاد کشور دیده می‌شود و بازار مسکن در آن زمان راه می‌افتد اما بهتر است مالکان قیمت‌ها را افزایش ندهند.

    به گفته آسویار، برای سازندگان و انبوه‌سازان، گردش مالی مهم‌تر از افزایش قیمت است؛ چرا که سود سازندگان در تولید است و معمولا علاقه‌ای به شوک قیمت ندارند. جهش قیمت غالبا از طریق شوک‌های خبری و رسانه‌ای ایجاد می‌شود. اما چون در حال حاضر افق روشنی برای بخش مسکن دیده نمی‌شود و نوع پروانه‌های صادر شده با بازار موثر تقاضا مطابقت ندارد، لذا افزایش قیمت چندانی اتفاق نخواهد افتاد.

    وی با بیان این‌که در صدور پروانه‌های ساختمانی الگوی مصرف مسکن رعایت نمی‌شود، افزود: تقاضای موثر در بخش واحدهای کوچک است اما سازندگان تمایل به ساخت واحدهای لوکس دارند که این مساله به بی‌تعادلی در تولید و عرضه منجر شده است.

    این کارشناس مسکن پیش‌بینی کرد با توجه به توافق هسته‌ایی و انجام انتخابات مجلس، دو سال پیش رو سال‌های آرامی برای اقتصاد کشور و هم‌چنین بخش مسکن باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو