مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

اختصاص تسهیلات به ۳ هزار واحد فرسوده گیلان

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه هزار واحد فرسوده در شهرهای این استان خبر داد.

اختصاص تسهیلات به ۳ هزار واحد فرسوده گیلان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، شعبان‌علی خاوری ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری گیلان اظهار کرد: ستاد بازآفرینی شهری به منظور دستیابی به اهداف سند ملی، توانمندسازی سکونتگاه‌های رسمی و پیشگیری از رشد ناهمگون شهرها در استان تشکیل شده است.

    وی توانمندسازی اقتصادی و اولویت مدیریت در بافت‌های ناکارآمد شهری را از اهداف تشکیل ستاد مذکور در گیلان عنوان کرد و افزود: اجرایی کردن مصوبات قبلی و پیشگیری از گسترش محدوده‌ها و محله‌های نابسامان شهری در استان حائز اهمیت است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر ارتقای فرهنگ شهروندی، بیان کرد: ارتقای کیفیت و پایداری ساخت‌وسازها، بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصت‌های شغلی، حفاظت پایدار و احیای میراث شهری از موضوع‌های مهم در ستاد بازآفرینی شهری است.

    خاوری خواستار مشارکت همگانی برای رسیدن به اهداف مذکور شد و تصریح کرد: بازآفرینی شهری در شهرها تنها توسط شهرداری‌ها امکانپذیر نیست و برای موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ تمام دستگاه‌های اجرایی باید در امر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی همکاری کنند.

    وی ساماندهی کالبدی ـ زیرساختی را مهم ذکر کرد و گفت: توانمندسازی اجتماعی ـ فرهنگی، توانمندسازی اقتصادی و مشارکت مردمی، پیشگیری از گسترش اسکان غیر رسمی، مطالعات بیشتر و تهیه برنامه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از اولویت اجرای برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری در گیلان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی برای سه هزار واحد فرسوده در استان، خاطرنشان کرد: پروژه بافت فرسوده در شهرهای مختلف گیلان اجرایی شده است.

    خاوری به اختصاص 180 میلیارد تومان برای بهسازی بافت فرسوده در شهرهای گیلان خبر داد و یادآور شد: تسهیلات مذکور از طریق بانک مسکن پرداخت می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو