مدیران خودروعصر اعتبار

رضایی خبر داد:

ورود مجلس به موضوع قانونی شدن بیمه ساختمان

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تلاش برای مصوب کردن قانونی برای الزام به بیمه ساختمان در مجلس خبر داد و گفت: منابع سالانه در غالب ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت بحران باید برای بیمه واحدهای مسکونی و تجاری لحاظ شود.

ورود مجلس به موضوع قانونی شدن بیمه ساختمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی با تاکید بر ضرورت الزام سازندگان مسکن به بیمه سازه ها، گفت: الزام سازندگان مسکن به بیمه از ورود افراد غیرحرفه ای به حوزه ساخت و ساز جلوگیری می کند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیمه سازه به رعایت استاندارد در استفاده از مصالح و همچنین رعایت اصول مهندسی در روند ساخت و سازها می انجامد، افزود: متاسفانه عدم توجه به ایمنی و استاندارد در ساخت و سازها در کشور عمر سازه ها را بسیار کاهش داده و به وجود نوسازهای فرسوده دامن زده است.

    کاهش عمر ساختمان ها بر افزایش وقوع حوادث و خسارت ها منجر می شود

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش عمر ساختمان ها بر افزایش وقوع حوادث و خسارت ها منجر می شود، تصریح کرد: الزام سازندگان به بیمه سازه ها منجر به رعایت اصول اولیه ایمنی و استاندارد شده و از این منظر در طی چند سال بهبود وضعیت ساخت و سازها را شاهد خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه در ایران مسکن کالای با ارزشی تلقی می شود، گفت: هزینه کرد برای ساخت یک سازه باید به گونه ای باشد که حداقل 50 سال به سرپا بودن ساختمان بدون نیاز به مرمت کمک کند در غیر این صورت هزینه های نوسازی و بهسازی بیش از هزینه اولیه تمام خواهد شد.

    الزام به بیمه سازه رعایت اصول مهندسی و استاندارد ها را ضروری می کند

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در الزامی شدن بیمه ساختمان رعایت بسیاری از اصول مهندسی و استاندارد لازم خواهد بود، افزود: خریدار سازه بیمه شده از ایمنی و استاندارد ساختمان مطمئن بوده و با خیال راحت نسبت به سکونت در آن اقدام می کند.

    وی با بیان اینکه بیمه واحدهای مسکونی و تجاری بر جلوگیری از هدر رفت منابع کمک می کند، تصریح کرد: وقتی بیمه گذار خواهان عقد قرارداد با سازنده ای باشد به طور حتم بندهایی را در متن قرارداد در نظر می گیرد که این موضوع خود ضامن ارتقا کیفیت سازه خواهد بود.
    وقتی بیمه گذار خواهان عقد قرارداد با سازنده ای باشد به طور حتم بندهایی را در متن قرارداد در نظر می گیرد که این موضوع خود ضامن ارتقا کیفیت سازه خواهد بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر قانونی برای الزام سازه ها نسبت به بیمه وجود ندارد، گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیراستاندارد و غیر اصولی باید قانونی در این خصوص تدوین و تصویب شود.

    رضایی ادامه داد: با توجه به بار مالی ورود مجلس به موضوع قانونی شدن بیمه ساختمان دولت باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار در این زمینه لایحه ای به مجلس ارایه کند.

    وی با بیان اینکه وجود بیمه برای خودرو کمک های بسیاری به مردم کرده است، گفت: به طور حتم بیمه ساختمان نیز کمک های شایانی از حیث امنیت خاطر مردم درباره سازه استاندارد ایجاد خواهد کرد.

    دولت بخشی از بار مالی بیمه سازه ها به دوش بکشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید با در نظر گرفتن مبالغی به عنوان یارانه بیمه از تحمیل همه هزینه های این موضوع به مردم جلوگیری کند، افزود: در صورتی که مردم از حمایت مالی دولت در خصوص بیمه سازه خود مطمئن باشند به طور حتم وارد این حوزه خواهند شد.

    وی ادامه داد: هزینه هایی که اکنون سالانه در غالب ماده 10 و 12 برای مدیریت بحران در نظر گرفته می شود باید برای بیمه کردن واحدهای مسکونی و تجاری لحاظ شود تا به این ترتیب به جای هزینه کرد منابع پس از وقوع حوادث ناگوار قبل از آن به مثابه پیشگیری استفاده شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رایزنی با مسئولان دولتی برای تسریع در ارایه لایحه بیمه ساختمان ها در مجلس به ویژه کمیسیون عمران صورت می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار