مدیران خودروعصر اعتبار

مظاهریان مطرح کرد:

گسترش بازار رهن، مهمترین سیاست وزارت راه در بخش مسکن

لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات ۱۶۰ میلیونی مسکن

عصر ساختمان:معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به افزایش سقف وام مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان برای خریداران عادی و ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجین شاغل خانه اولی گفت: اهداف وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط است.

گسترش بازار رهن، مهمترین سیاست وزارت راه در بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی٬ حامد مظاهریان در مراسم اختتامیه هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: دولت یازدهم اصلی‌ترین کار خود را توجه به بخش خصوصی قرار داد و عقب نشست و وظایف خود را به آنها واگذار می‌کند.

    وی ادامه داد: فصل جدیدی از ساخت و ساز با تدوین مقررات ملی ساختمان آغاز شده است که در ویرایش جدید تلاش شده تا نقش سازمان‌های نظام مهندسی به سمت همتایان بین‌المللی سوق داده شود.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: در تمام دنیا سازمان‌های نظام مهندسی آموزش را به منظور ارتقای ساخت و ساز در اولویت قرار می‌دهند و در ایران نیز تلاش می‌شود، سازمان‌های نظام مهندسی به سمت توسعه آموزش برای همه فعالان صنعت ساختمان اعم از مهندسان، کاردان‌های فنی، معماران تجربی و کارگران اداره مهارت فنی برود.

    وی به موضوع افزایش مبلغ تسهیلات مسکن در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار اشاره و عنوان کرد: مهمترین سیاست وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گسترش بازار رهن است و دولت یازدهم نیز در این بخش تلاش می‌کند تا سهم مردم در بخش ساخت و تولید مسکن که همواره در دهه‌های اخیر 3 تا 4 درصد بوده را در همین نسبت ثابت نگه دارد. این در حالی است که سهم دولت در زیرساخت‌های دیگر مانند راه، راه‌آهن، بندر و فرودگاه تا بیش از 80 درصد است.

    مظاهریان با تاکید بر نقش تسهیل‌گری دولت در بخش مسکن به عنوان فراهم‌کننده امکانات گسترش و تولید مسکن از سوی مردم و بخش خصوصی تصریح کرد: در سیاست بازار رهن، وزارت راه و شهرسازی بر خانه‌دار شدن مردم از طریق پس‌انداز و وام به صورت توامان با یکدیگر تاکید دارد؛ این اقدام به سالم‌سازی بازار مسکن و امیدوار شدن سازندگان و تولیدکنندگان مسکن کمک شایانی خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه دولت در نظر دارد، مردم تا 50 درصد ارزش مسکن را وام دریافت کنند، افزود: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار برای نخستین بار سقف وام مسکن تا 100 میلیون تومان برای خریداران عادی و 160 میلیون تومان برای زوجین شاغل خانه اولی افزایش داده شد که هدف اعطای وام تا 50 درصد ارزش ملک با این اقدام شورای پول و اعتبار محقق می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اهداف بعدی دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی را کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط دانست و خاطر نشان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک عامل اعطای این تسهیلات باید این دو فاکتور را نیز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در تسهیلات مسکن لحاظ کند.

    وی این اقدامات را سبب ورود متقاضیان واقعی به بازار مسکن عنوان و بیان کرد: در گذشته سوداگران مسکن را برای سفته‌بازی و سودآوری می‌ساختند در حالی که با این مصوبات جدید شورای پول و اعتبار هدف مذکور در قانون اساسی مبنی بر حق هر خانوار ایرانی برای دسترسی به مسکن مناسب محقق خواهد شد.

    مظاهریان خاطر نشان کرد: دستاوردهای جدید دولت یازدهم در بخش مسکن در کنار نتایج خوب انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و همچنین گشایش‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های درونی سال‌های خوبی برای مردم ایران رقم خواهد زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی