مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس پیشین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی:

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن به درد فقرا نمی‌خورد

عصر ساختمان:بازار مسکن خود را برای یک خیز بزرگ قیمتی آماده ساخته و با تزریق منابع مالی، افزایش قیمت ملک امری بدیهی است.

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن به درد فقرا نمی‌خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تیتریک، رئیس پیشین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی درباره تسهیلات جدید مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» گفت: ارایه تسهیلات جدید خرید مسکن، منجر به صاحبخانه شدن اقشار ضعیف جامعه نخواهد شد.

    "شورای پول و اعتبار در جلسه یازدهم اسفندماه سال 94 با امکان اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی بر روی یک پلاک ثبتی از 800 ، 600 و 400 میلیون ریال به ترتیب 1.600 میلیون‌ ریال در شهر تهران (هریک از زوجین حداکثر 800 میلیون‌ ریال)، 1.200 میلیون‌ ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر 600 میلیون‌ ریال) و 800 میلیون‌ ریال در سایر مناطق شهری (هر یک از زوجین حداکثر 400 میلیون‌ ریال) با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد."

    "محمود فاطمی عقدا" در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در عین حال توضیح داد: این تسهیلات به درد اقشار سطح متوسط به بالای جامعه خواهد خورد.

    به گفته وی، هرگاه دولت تصمیم گرفته تا طرف تقاضا را تقویت سازد، اتفاقات خوبی رخ داده و ادامه داد که گران شدن قیمت ساختمان و ملک، به سیاست‌های دولت در بورس و بازار سرمایه بستگی دارد.

    این کارشناس ارشد بازار مسکن گفت: در حال حاضر، بورس، به دغدغه مهم دولت تبدیل شده و تصریح کرد که دولت در تلاش بوده تا  شاخص ها در بازار بورس و سرمایه دچار کاهش نشود و سرمایه ها از بورس به سمت بازار ساختمان سرازیر نشود.

    فاطمی عقدا، هشدار داد  اگر دولت نتواند ثبات بازار  پول را حفظ کند دچار مشکل خواهد شد. وی تاکید کرد که آزاد شدن پول در هر بخشی سبب سرازیر شدن  آن به سمت بازار  مسکن خواهد شد، زیرا صنعت ساختمان آمادگی خیز  و افزایش  شدید قیمت را دارد.

    رئیس پیشین  مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با استناد به شواهد حاکم در بازار به نسیم آنلاین گفت: بازار مسکن خود را برای یک خیز بزرگ قیمتی آماده ساخته و با تزریق منابع مالی، افزایش ملک امری بدیهی است و نتیجه گیری  کرد که در اینصورت، شاخص دسترسی اقشار ضعیف جامعه به مسکن کاهش خواهد یافت.

    وی، تقویت اقتصاد مسکن از ناحیه دولت را امری ضروری خواند و افزود: تنها راه رونق، تقویت بنیه  انبوه سازان بوده، بنابراین دولت باید تسهیلات را به انبوه سازان ارایه کند و نه مشتریان.

    فاطمی عقدا گفت: درحال حاضر، هزینه تولید مسکن افزایش یافته بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که شاخص  قیمت کاهش یابد. وی تصریح کرد: بهترین راه پیش روی دولت، تقویت طرف تولید بوده که باید وام و تسهیلات با بهره اندک به ساخت وساز اختصاص  یابد.

    به گفته معاون وزیر راه و شهر سازی سابق خانه دار کردن مردم ضعیف جامعه از جمله وظایف حاکمیتی دولت به شمار می رود. وی،با بیان اینکه دولت باید مسکن مهر را به سرانجام برساند، تصریح کرد که اتمام مسکن مهر  منجر به ایجاد  رونق در بازار مسکن خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار