مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران:

۵۰ درصد مهندسان استان مازندران دارای صلاحیت قانونی هستند

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به ارتقا فعالیت مهندسان در استان گفت: ۵۰ درصد مهندسان استان مازندران دارای صلاحیت قانونی هستند.

۵۰ درصد مهندسان استان مازندران دارای صلاحیت قانونی هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محسن قربانی در همایش بزرگداشت روز مهندسی در جمع اعضای بسیج مهندسین استان با اشاره به تحریم‌های کشور در سال‌های اخیر به نقش مهندسان در این تحریم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: متخصصین در این دوران کارهای بزرگی از جمله در زمینه هسته ای و ماهواره‌های مخابراتی انجام دادند و این در حالی است که خیلی از کشورهای پیشرفته تر هنوز در این مقوله وارد نشدند.

    وی افزود: مطابق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در سال 74 مصوب شد، نظام مهندسی ساختمان مازندران در هفت رشته ساختمانی تاسیس که در حال حاضر  دارای بیش از 30 هزار عضو در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق, نقشه برداری و ترافیک بوده که از این تعداد 50 درصد یعنی حدود 15 هزار نفر دارای صلاحیت‌های مختلف قانونی برای همکاری با سازمان‌های مختلف و مردم در صلاحیت‌های نظارت، طراحی، اجرا و آزمایشگاهی هستند.

    قربانی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در انجام امور گفت: هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در سه ماه پیش در انتخاباتی که برگزار, تشکیل و مهم ترین موضوعی که بر تحقق آن اصرار فراوان داریم موضوع اخلاق حرفه‌ای مهندسی است.

    وی افزود: پنجم اسفند امسال در جمع‌بندی سیستم مهندسی کشور درباره اخلاق حرفه‌ای منجر به الحاق یک بند به آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی شد که این ماده قانونی لازم‌الاجرا بوده و به مثابه بخشنامه‌های درجه یک محسوب می‌شود و بدین ترتیب رعایت اخلاق حرفه ای از حد توصیه خارج شده و مصادیق رعایت آن الزامی شده است.

    رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: در سازمان‌های نظام مهندسی باید تلاش کنیم که شان مهندسی را ارتقا دهیم و اولین و مهم ترین شاخصه این امر  ارائه خدمات مطلوب به مردم  و جلب اعتماد آنان است.

    وی با اشاره به ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن گغت: این سازمان آماده انجام همکاری‌های مشترک با بسیج مهندسین استان است تا با تجمیع توانایی‌ها، اجتماع مهندسی نیرومندی شکل گیرد.

    قربانی با اشاره به نگاه ویژه نظام مهندسی ساختمان مازندارن به خانواده معظم شهدا, جانبازان و ایثارگران گفت: حسب مصوبه هیئت مدیره سازمان، هر ساله مهندسین ما در راستای وظایف حرفه‌ای و ملی که دارند بخشی از خدمات مهندسی را به صورت رایگان به این عزیزان ارائه می‌دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار