مدیران خودروعصر اعتبار

عقبایی :

حرکت بازار مسکن به سمت رونق

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: افزایش وام مسکن فرصت خوبی را در بازار مسکن برای خروج از رکود به وجود می آورد.

حرکت بازار مسکن به سمت رونق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسام عقبائی گفت: افزایش انواع وام مسکن درمصوبه شورای پول و اعتبار بسیار خوب است چرا که رقم وام صندوق پس انداز مسکن یکم در شهرتهران دو برابر شده و در سایر شهرها هم افزایش پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه وام های 60 میلیون تومانی کمتر از 12 درصد ارزش بهای یک آپارتمان را تامین می کرد ، افزود: اگرچه افزایش سقف تسهیلاتی که در این طرح پیش بینی شده مناسب است اما محدود کردن آن به زوج های جوان شمولیت دهک های درآمدی به ویژه درآمدهای پایین را کاهش می دهد و اگرچه نمی توان درصدی معین را برای متقاضیانی که در این طرح مشمول می شوند ، تعیین کرد اما باید گفت درصد زیادی از متقاضیان واقعی مسکن را پوشش نمی دهد.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه امیدواریم رقم سود کاهش بیشتری پیدا کند ، افزود : اتفاق دیگری که افتاد این بود که رقم وام حساب ممتاز مسکن افزایش یافت که این هم یک اقدام خوب و موثر برای خروج از رکود مسکن است ضمن آنکه با پرداخت تسهیلات بدون سپرده هم موافقت شده که این تسهیلات می‌تواند تاثیر زیادی را در خانه دار شدن متقاضیان داشته باشد که البته سود آن را 20 درصد در نظر گرفتند که کاهش آن نقش زیادی را بر بازار مسکن دارد.

    وی رکود دو سال اخیر را در 30 سال گذشته بی سابقه دانست و گفت: امیدواریم که با این مصوبه، در 6 ماهه ابتدای سال 95 شاهد رشد خوبی در بخش مسکن باشیم و این بازار به تدریج از رکود خارج شودالبته تا پیش از این هم پیش بینی می شد که در نیمه دوم سال 95 رونق داشته باشیم اما با این مصوبه به 6 ماهه ابتدای سال آینده امیدواریم.

    شورای پول و اعتبار سه شنبه شب در جلسه ای، با امکان اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی روی یک پلاک ثبتی از 800 ، 600 و 400 میلیون ریال به ترتیب یک میلیارد و 600 میلیون ریال در شهر تهران (هر یک از زوجین حداکثر 800 میلیون ریال)، یک میلیارد و 200 میلیون ریال در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر600 میلیون ریال) و 800 میلیون ریال در سایر مناطق شهری (هر یک از زوجین حداکثر 400 میلیون ریال) با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد.

    بر اساس تبصره این مصوبه، اولویت استفاده از منابع اقساط وصولی طرح مسکن مهر برای تکمیل واحدهای نیمه تمام طرح یاشده به قوت خود باقی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی