مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت اوراق تسهیلات مسکن بعد از افزایش وام زوجین

عصر ساختمان:با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام مسکن زوجین به ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، فعلا تغییری در شرایط معامله ‌و محدودیت های جدید صورت نمی گیرد اما ممکن است قیمت اوراق تسهیلات مسکن با افزایش کوتاه مدتی مواجه شود.

وضعیت اوراق تسهیلات مسکن بعد از افزایش وام زوجین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، علیرضا توکلی- مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس، در خصوص تغییر شرایط معامله اوراق تسهیلات مسکن با افزایش وام مسکن زوجین گفت: در حال حاضر تغییری در شرایط و نحوه ی معامله ی اوراق تسهیلات مسکن اعمال نمی شود زیرا هنوز مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش وام مسکن زوجین به بانک مسکن ابلاغ نشده و باید صبر کرد تا این مصوبه به بانک مسکن ابلاغ و اجرایی شود.

    وی افزود: شرایط جدید معامله اوراق تسهیلات مسکن بعد از ابلاغ رسمی افزایش وام زوجین به بانک مسکن و با مشورت آن صورت می گیرد و چون هنوز این مصوبه به صورت رسمی ابلاغ نشده است، در حال حاضر هیچ تغییری در نحوه ی معامله این اوراق صورت نمی گیرد و تصمیمی برای اعمال محدودیت های جدید گرفته نمی شود.

    توکلی در خصوص قیمت این اوراق با توجه به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار گفت: با افزایش میزان وام مسکن زوجین، ممکن است در کوتاه مدت افزایش قیمت ناچیز و نوسانات کوتاه مدتی را در قیمت اوراق تسهیلات مسکن مشاهده کنیم ولی دوباه قیمت این اوراق به شرایط عادی برمی گردد.

    اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان باید یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن باید 120 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 85 تا 87 هزار تومانی قیمت این اوراق خریدار در مجموع حدود 10 میلیون تومان برای خرید این اوراق بپردازد.

    این اوراق به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن در ابتدای دی ماه رونق چندانی نداشت اما بعد از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش میزان وام مسکن به 60 میلیون تومان روند صعودی به خود گرفت و با افزایش قابل توجه قیمت و تقاضا مواجه شد و تا محدوده ی 90 هزار تومان بالا رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی