مدیران خودروعصر اعتبار

تعطیلی ۸۵ کارگاه ساختمانی در گلستان ‌

عصر ساختمان:‌مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: در راستای نظارت عالیه این اداره کل بر ساخت و سازهای شهری و روستایی ۸۵ کارگاه ساختمانی بدلیل عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در اجرا از ابتدای سال جاری تاپایان دی ماه در استان به تعطیلی منجر شد.

تعطیلی ۸۵ کارگاه ساختمانی در گلستان ‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، منطقه گلستان، مهندس "محمود تیموری" گفت: معرفی 106 فقره پرونده متخلفین به شورای انتظامی و صدور 414 فقره اخطار و مهلت جهت رفع نواقص از دیگر اقدامات انجام شده اداره کل در این مدت بوده است.

    وی اظهارکرد: در این مدت از سال جاری 536 بازدید از 556 پروژه و سه هزار و 313 واحد به متراژ 533 هزار متر مریع انجام شده است.

    تیموری با اشاره به ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه‌های اجرایی آن، گفت: اداره کل راه و شهرسازی در راستای اجرای این قانون و به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات ملی ساختمان در تمام ساخت و سازهای سطح استان و کنترل رعایت مقررات و فرآیندهای انجام کار، با بکارگیری نیروهای کارشناس و مجرب در رشته‌های مهندسی ساختمان و از طریق بازرسی موردی از ساخت و سازهای سطح استان در سال 94 اقدام کرده است.

    به گفته وی، نیروهای کارشناس و مجرب شامل 12 نفر از مهندسان دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته های عمران، ژئو‌تکنیک، معماری، برق و مکانیک می شوند که برای انجام بازدید تصادفی (رندوم) از ساخت و سازهای سطح استان و تهیه گزارش‌های لازم به کار گرفته شده‌اند.

    مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان، هدف از این کار را‌ ارتقای کیفیت ساخت و سازها و افزایش ایمنی و عمر مفید ساختمان‌ها از طریق نظارت عالیه بر عملکرد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعم از طراحان، مجریان و ناظران و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان بیان کرد.

    ‌تیموری افزود: تاکید بر اهمیت اجرای مقررات ملی ساختمان و رعایت موارد ایمنی در کارگاه های ساختمانی و همچنین حضور مجریان ذیصلاح در پروژه های در دست اجرا و ارتقای کیفیت ساخت و ساز در سطح استان و نیز کنترل صلاحیت و ظرفیت طراحان و ناظران ساختمان از دیگر نکات مورد توجه در این اقدام بوده است.

    وی به روند انجام کار نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری بصورت تصادفی و یا پیرو شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد و گفت: بازدید میدانی از عملیات اجرایی پروژه، کنترل ضوابط مقررات ملی ساختمان، کنترل مصالح و استانداردها، تهیه عکس از عیوب مشاهده شده و تکمیل چک لیست‌های مربوطه از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

    مراجعه به شهرداری‌ها و دفاتر نظام مهندسی ساختمان برای دریافت اطلاعات ملک مورد بازدید، کنترل فرآیند تهیه مدارک و نقشه‌های اجرایی مصوب و نقشه‌های ساخت، کنترل فرآیند طراحی و صلاحیت مهندسان طراح و ناظر و مجری، مکاتبه با متخلفان مطابق ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جهت رفع تخلف از دیگر اقدامات روند اجرای نظارت عالیه از سوی اداره کل راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

    مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: معرفی متخلفین به مراجع ذیصلاح مانند شهرداری‌ها، جهت تعطیلی کارگاه تا رفع نواقص شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت صدور رای برای مهندسین ناظر و مجریان متخلف از موارد دیگری است که در نظارت عالیه بر آن تاکید می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار