مدیران خودروعصر اعتبار

وقتی یک کالای تجملی بر مسکن ارجحیت پیدا می‌کند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در ارائه تسهیلات کاش مسکن بر خودرو ارجحیت پیدا می‌کرد چرا که خودرو یک کالا تجملی است.

وقتی یک کالای تجملی بر مسکن ارجحیت پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسته ارائه شده از سوی دولت نمی‌تواند کشور را از رکود خارج کند و رونقی در پی داشته باشد گفت: باید اقتصاد مقاومتی تولید داخل و ارتقا کیفیت، محور این بسته قرار می‌گرفت.

    وی افزود: دولت نه تنها به بخش تولید و اقتصاد مقاومتی توجه نداشته است بلکه تمرکز خود را بر بخش بازرگانی قرار داده که با نیم نگاهی به آمار واردات یا خروج ارز این موضوع تأیید می‌شود.

    هاشمی با بیان اینکه هنگام روی کارآمدن دولت جدید 490 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود داشت که تا پایان ماه جاری حدود 890 هزارمیلیارد تومان خواهد بود ادامه داد: این نقدینگی در بخش ساختمان و تولید وارد نشده است و اشتغال نیز با کاهش رو به رو بوده و همه این موارد نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در این بخش صورت نگرفته است.

    رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه در بحث مذاکرات عمده تفکرات دولت بحث واردات کالاهای خارجی است که در برنامه و بودجه 95 کمافی السابق حاکم خواهد بود و برنامه ششم هم بر همین مبنا پیگیری خواهد شد ادامه داد: نیاز است مسئول مستقیمی برای خروج ازاین شرایط  در نظر گرفته شود.

    ** وام خودرو یا مسکن کدام یک ضروری‌تر است

    هاشمی با طرح این سؤال که اگر خانواده‌ها قدرت انتخاب داشته باشند ابتدا به دنبال مسکن خواهد بود یا خودرو گفت: قطعاً مردم مسکن را انتخاب خواهند کرد زیرا این در قانون پیش بینی شده و در اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم جز وظایف حاکمیت و دولت است.

    وی با بیان اینکه ورود نقدینگی به بحث خودرو که یک اقدام غیر ضروری و تجملی است کاری اشتباه بوده گفت: ورود این نقدینگی به جامعه اشتغال زود گذاری را به همراه خواهد داشت و سطح خدمات رفاهی هم حداقلی خواهد بود.

    هاشمی در پایان با بیان اینکه ساختمان‌ها بستر اقتصاد و رشد کشورهستند و بعد از ذخایر معدنی و نفتی از دارایی‌ها و سرمایه‌های هر کشور به حساب می‌آید گفت: ما به جای اینکه سرمایه‌هایمان را در جهت ارتقای ذخایر و ارائه خدمات مناسب‌تر و پیشگیری از آسیب پذیری و اشتغال زایی در کشور هزینه کنیم آن را به خودرو اختصاص داده‌ایم که یکی از اقلام غیر ضروری و تجملی است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو