مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی رئیس اتحادیه از آینده مسکن

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک افزایش وام مسکن را موجب رونق بازار مسکن در نیمه اول سال آینده دانست و گفت: واحدهای کوچک رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

پیش‌بینی رئیس اتحادیه از آینده مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، حسام عقبائی در خصوص موافقت با افزایش انواع وام مسکن در مصوبه دیشب شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: مصوبه شورای پول و اعتبار را بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم چرا که رقم وام صندوق پس انداز مسکن یکم در شهرتهران به دو برابر رسیده است و در سایر شهرها هم افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه افزایش وام فرصت خوبی را در بازار مسکن به وجود می آورد تا از رکود خارج شود، گفت: اختصاص وام به هریک از زوجین فرصت خوبی را فراهم می‌کند ضمن آنکه سود 14 درصدی و کاهش این سود بسیار به رونق بازار مسکن کمک می کند.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به اینکه امیدواریم رقم سود کاهش بیشتری پیدا کند، افزود: اتفاق دیگری که افتاد این بود که رقم وام حساب ممتاز مسکن افزایش یافت که این هم یک اقدام خوب و موثر برای خروج از رکود مسکن است ضمن آنکه با پرداخت تسهیلات بدون سپرده هم موافقت شده که این تسهیلات می‌تواند تاثیر زیادی را در خانه دار شدن متقاضیان داشته باشد که البته سود آن را 20 درصد در نظرگرفتند که کاهش آن نقش زیادی را بر بازار مسکن دارد.

    عقبائی با تاکید بر اینکه افزایش ارقام وام مسکن تاثیر زیادی را بر متقاضیان طبقه متوسط و رو به پایین جامعه دارد، اظهار داشت: اگر رقم سود تسهیلات کاهش پیدا کند امکان حضور افراد بیشتری در بازار مسکن است ضمن آنکه این تسهیلات یکی از راهکارهای اساسی برای خروج از رکود است.

    وی، رکود دو سال اخیر را در 30 سال گذشته بی سابقه دانست و گفت: امیدواریم که با این مصوبه، در 6 ماهه ابتدای سال 95 شاهد رشد خوبی در بخش مسکن باشیم و این بازار به تدریج از رکود خارج شودالبته تا پیش از این هم پیش بینی می شد که در نیمه دوم سال 95 رونق داشته باشیم اما با این مصوبه به 6 ماهه ابتدای سال آینده امیدواریم.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با بیان اینکه با توجه به اختصاص این وام ها پیش بینی می شود که خانه های کوچک رونق بیشتری پیدا کند، افزود: پیش بینی می‌شود که خرید و فروش در خانه‌های کوچک افزایش بیشتری پیدا کند ضمن آنکه در سایر واحدها هم رونق اتفاق می افتد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو