مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی در بندرعباس:

ترویج و اطلاع‌رسانی ضرورت‌های مقررات ملی ساختمان در دستور کار قرار گیرد

عصر ساختمان:معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ترویج مقررات و آگاه‌سازی ضرورت‌ها، بایدها و نبایدهاگفت: وزارت راه و شهرسازی برخی از وظایف خود را با هدف تمرکززدایی و از طریق دبیرخانه‌های دائمی به استان‌های مختلف واگذار کرده است.

ترویج و اطلاع‌رسانی ضرورت‌های مقررات ملی ساختمان در دستور کار قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان در هفتمین همایش ملی مقررات ساختمان، سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی با هدف ایجاد رقابت به دنبال واگذاری موضوعات علمی به استان‌ها است.

    وی در ادامه بیان داشت: دولت یازدهم با جدیت تلاش دارد تا با تقویت دانشگاه‌ها از این ظرفیت‌ها به عنوان پلی بین صنعت، دولت و دانشگاه استفاده کند.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلاح آئین‌نامه نظام اداری و مقررات ملی ساختمان برگشت به قانون است تاکید‌ کرد: دفتر مقررات ملی ساختمان به عنوان زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد، اجرای مقررات ملی ساختمان را کنترل کند.

    مظاهریان در ادامه افزود: از آنجایی‌که این مقررات از تضمین کافی  برخوردار نیست باید کنترل لازم با جدیت انجام شود.

    وی با تاکید بر ترویج مقررات و آگاه‌سازی ضرورت‌ها، بایدها و نبایدها تصریح‌کرد: وزارت راه و شهرسازی برخی از وظایف خود را با هدف تمرکز زدایی و از طریق دبیرخانه‌های دائمی به استان‌های مختلف واگذار کرده است.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، بتن را یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های مورد استفاده در ساختمان نام برد که نقشی اساسی و بدون جایگزین دارند.

    مظاهریان شرکت در این همایش برای اعضای سازمان‌های نظام مهندسی را به منزله دریافت دوره موردنیاز برای دریافت پروانه اشتغال به کار دانست.

    وی در ادامه افزود: مهندسان عرصه ساخت و ساز پس از شرکت در آزمون برای ورود به حرفه و قبولی در همایش موفق به کسب رتبه 3 می‌شوند.

    مظاهریان همچنین گفت: رتبه مهندسین پس از گذشت 4 سال از سابقه حرفه‌ای و شرکت در دوره آموزشی، به پایه 2 و در نهایت 5 سال بعد به پایه یک ارتقاء می‌یابد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، فناوری و تشکل‌های حرفه‌ای را یکی از رویکردهای همایش مزبور خواند و گفت: استفاده معمارانه از بتن در پروژه‌های معماری از مهم‌ترین رویکرد وزارت راه و شهرسازی است، بنابراین نگاه معمارانه به موضوع ساخت و ساز و بتن در این همایش مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بازارهای فعال اقتصادی دنیا در کشورهای اطراف ما واقع شده‌اند تصریح‌کرد: نیروهای متخصص ایرانی باید از این فرصت استفاده کنند.

    مظاهریان ادامه داد: استان هرمزگان با توجه به جایگاه ویژه می‌تواند علاوه بر صادرات کالا پلی برای صادرات نیروی انسانی متخصص باشد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی تلفیقی از علم و عمل هستند اذعان‌ داشت: دانشگاه‌ها باید با در نظر گرفتن شرایط مختلف اقلیمی و جغرافیایی به آخرین تکنولوژی و مدل نرم‌افزاری، طراحی  و مباحث ساخت و ساز دنیا مجهز باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار