مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن‌دار شدن اقشار کم‌درآمد اولویت اصلی دولت

عصر ساختمان- کارشناس بازار مسکن گفت: در شرایط موجود باید به توانمند کردن کسانی که نیاز به مسکن دارند را در اولویت قرار داد تا بتوانند خانه های آماده تحویل را خریداری کنند.

مسکن‌دار شدن اقشار کم‌درآمد اولویت اصلی دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از احمد رضا سرحدی کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح تسهیلات مسکن گفت: اگر اشخاص قدرت خرید داشته باشند طبیعتا کمک هایی که دولت در خصوص اعطای تسهیلات انجام می دهد می تواند تقاضا را در این بخش تحریک کند.

    وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی باید به گونه ای باشد که خریدار توان بازپرداخت آن را داشته باشد گفت: تسهیلات اعطایی باید به گونه ای تدوین شود که بخش عمده ای از قیمت تمام شده ساختمان را پوشش دهد.

    کارشناس بازار مسکن در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با وضعیت بازار مسکن قیمت ها بسیار مناسب است اما وام هایی که وزارت مسکن به آن اشاره می کند هنوز وارد بازار نشده و زمان و شرایط اعطای پرداخت این تسهیلات مبهم است.

    سرحدی در این خصوص ادامه داد : صحبت های وزیر در خصوص اعطای وام بیشتر جنبه دلگرم کنندگی برای بازار را دارد و با واقعیت فاصله دارد زیرا دولت در شرایطی نیست که بتواند این حجم وسیع نقدینگی را به بازار تزریق کند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر خانه های ساخته شده زیادی موجود است که خالی از سکنه باقی مانده است و مشتری ندارد.

    کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در شرایط موجود باید به توانمند کردن کسانی که نیاز به مسکن دارند را در اولویت قرار داد تا بتوانند  خانه‌های آماده تحویل را خریداری کنند و همین امر موجب می‌شود بستر برای تولیدات بعدی انبوه سازان فراهم شود.

    وی در پایان گفت: در مرحله ای که در رکود مطلق قرار گرفتیم برای خروج از این شرایط به طور حتم باید طرف تقاضا را توانمند کرد زیرا در سمت عرضه با مازاد مواجه هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو