مدیران خودروعصر اعتبار

بوروکراسی صدور پروانه باید کاهش یابد و روند صدور آن آسان شود

عصر ساختمان:معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: بوروکراسی موجود و مدت زمان طولانی در صدور پروانه ساختمانی به ویژه فرآیند طراحی در سازمان نظام مهندسی باید کاهش یابد و روند صدور آن برای مردم آسان شود.

بوروکراسی صدور پروانه باید کاهش یابد و روند صدور آن آسان شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، محسن بهشتی در دیدار رئیس و اعضای جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم طی سخنانی اظهار داشت: رضایت مندی مردم و راحتی آنان در اخذ پروانه ساختمانی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی باید یکی از اهداف اصلی سازمان باشد.

    وی افزود: در راستای کاهش زمان صدور پروانه لازم است برخی از قوانین و مقررات زائد با اصلاحات درون سازمانی حذف و با الکترونیکی نمودن خدمات سازمان از مراجعات غیر ضروری مردم جلوگیری شود.
    معاون امور عمرانی استاندار بر استفاده از توان فنی گروه های تخصصی تاکید کرد و خطاب به مسئولان این سازمان مردم نهاد گفت: گروه های تخصصی باید بازوهای توانمند سازمان باشند و از ظرفیت این گروه ها برای افزایش بار فنی سازمان نهایت بهره را ببرید.

    وی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت بر ساخت و سازها اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص معضلاتی مشاهده می شود که باید به فوریت آسیب شناسی و مشکلات آن رفع شود.

    بهشتی افزود: سازمان نظام مهندسی باید تبدیل به اتاق فکر شورای فنی استان شود و تقویت گروه های مشاوره ای و مهندسین مشاور بومی برای افزایش کیفیت در طرح های عمرانی یکی از ضروریات است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رعایت الگوهای اسلامی در معماری و ساخت و ساز، فرهنگ سازی می خواهد و این باید تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شود تا از احداث بناهای ناسازگار و ناهمگون با سیما و منظر شهر مقدس قم و معماری اسلامی جلوگیری شود.

    وی ارتقاء کیفیت در ساخت و ساز را باعث ارتقاء کیفیت در زندگی مردم عنوان کرد و گفت: ارتقاء کیفیت در طرح های عمرانی و ساخت و سازها یعنی صرفه جویی در منابع و درآمدهای کشور که این امر خود موجب تحقق اصول اقتصاد مقاومتی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار