مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بازنگری طرح جامع مسکن در گفت و گو با عصر ساختمان :

مشکل مسکن اجتماعی نبود اعتبارات است/ مسکن اجتماعی متولی خاصی ندارد

عصر ساختمان- وی با تاکید بر این که مسکن اجتماعی در حد حرف نیست و برنامه ریزی های لازم برای آن انجام شده است؛تصریح کرد:آن چه باعث شده تا امروز مسکن اجتماعی مورد غفلت قرار گیرد؛ نبود اعتبارات مورد نیاز است.

مشکل مسکن اجتماعی نبود اعتبارات است/ مسکن اجتماعی متولی خاصی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    فردین  یزدانی مدیر بازنگری طرح جامع مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان درخصوص مسکن اجتماعی توضیحاتی ارایه داد و گفت:طرح جامع مسکن  چند محور اصلی دارد که یکی از مهم ترین آن ها مسکن اجتماعی در قالب مسکن کم درآمدهاست.
    وی افزود:در این زمینه حدود 8 برنامه عملیاتی و اجرایی طراحی و هدف گذاری هایی برای آن در نظر گرفته شده وهمچنین تامین منابع مالی و یارانه هایی که باید به این امر اختصاص یابد نیز مشخص شده است.
    وی با تاکید بر این که مسکن اجتماعی در حد حرف نیست و برنامه ریزی های لازم برای آن انجام شده است؛تصریح کرد:آن چه باعث شده تا امروز مسکن اجتماعی مورد غفلت قرار گیرد؛ نبود اعتبارات مورد نیاز است.
    وی در پاسخ به این که چه سازمان هایی در این طرح مشارکت دارند؛ اظهار داشت:سازمان تامین اجتماعی به عنوان نماینده مستمری بگیران، سازمان صندوق بازنشستگی کشور،کمیته امداد، بهزیستی، وزارت رفاه، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان عمران و بهسازی و نظام بانکی در این طرح حضور دارند و هر سازمان به فراخور توانایی های خود نقشی ایفا می کند.
    هر چند به گفته مدیر طرح جامع مسکن نبود اعتبارت کافی باعث مهجور ماندن طرح مسکن اجتماعی شده ،اما واقعیت این است که این طرح متولی خاصی ندارد و فقط طرح بر روی کاغذ نوشته شده و هیچ اقدام خاصی دراین باره صورت نگرفته است.
    بنابر گفته های وزیر راه و شهرسازی این طرح تلفیقی خواهد بود از مسکن استیجاری و اصلاح بافت های فرسوده که در برنامه چهارم تدوین شده بود ولی در دولت های نهم و دهم معلق شد.
    به گزارش عصر ساختمان در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت گذاری می شود و حداکثر با  30 تا 40 درصد از سهم درآمد آن ها امکان سکونت پیدا می‌کنند.
    همچنین قرار است واحدهای مسکونی در طرح مسکن اجتماعی به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
    براساس جزییات طرح مسکن اجتماعی هر ساله ١٢٥‌هزار واحد مسکن اجتماعی درشهرها ساخته می‌شود؛ این روند تا شش‌سال ادامه می‌یابد و درنهایت ٧٥۰‌هزار واحد مسکونی به اقشار کم‌درآمد تحویل داده خواهد شد. ‌در طرح مسکن اجتماعی متوسط واحد مسکونی 50 متر است .این میزان برای خانوارهایی که فرزند دارند، به 70 متر می رسد.
    به گفته وزیر و راه و شهرسازی  کار تصرف اراضی مورد نیاز این طرح آغاز شده و از 215 میلیون متر مربع اراضی تصرف شده، 194 میلیون متر مربع رفع تصرف شده است.
    بسیاری از خانواده هایی که در طرح مسکن مهر شرکت کرده بودند بعد از گذشت چندین سال هنوز موفق به دریافت کلید خانه خود نشده اند و کار ساخت و ساز مسکن مهر در برخی سایت ها عملا متوقف شده است؛ بنابراین انتظار می رود دولت راه های دیگر از قبیل مسکن اجتماعی را در اولویت برنامه های مسکن قرار دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو