مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی کره برای ساخت مسکن هتل و راه در ایران

عصر ساختمان:وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی برای ساخت مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده، هتل و راه در ایران اعلام آمادگی کرد.

آمادگی کره برای ساخت مسکن هتل و راه در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران با تاکید بر محقق شدن موافقت‌نامه‌ایران و کره‌جنوبی برای تحکیم روابط درازمدت در زمینه‌های زیربنایی و پروژه‌های راه‌وشهرسازی گفت: نسبت به پیشنهادهای جدید و امکان سرمایه‌گذاری تازه با ایران علاقه‌مندیم. جو هیونگ هوان افزود: بحث توریسم و هتلداری، ساخت بیمارستان‌ها و بازآفرینی شهرها و ساخت شهرک‌های جدید از اهمیت شایانی برخوردار است و ما آمادگی همکاری مشترک را با ایران در تمام این زمینه‌ها داریم.
    در ادامه، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی درخصوص امضای تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه حمل و نقل ریلی در حاشیه تهران ابراز خرسندی و درخواست کرد پیشنهادهای مورد نظر ایران درباره مفاد تفاهم‌نامه ارائه شود تا درخصوص آن تصمیم‌گیری به عمل آید.

    ایجاد شرکت‌های مشترک ایرانی – کره‌ای

    همچنین وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه روابط میان ایران و کره از طریق ایجاد شرکت‌های مشترک و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک بلندمدت، گفت: در حال حاضر پروژه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که کره‌جنوبی برای توسعه آنها باید شتاب بیشتری داشته باشد تا بتواند در رقابت با رقبای خارجی خود در این بازار حضور پیدا کند. عباس آخوندی در دیدار با جو هیونگ هوان وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی با تاکید بر اینکه فرصت‌های بسیاری برای همکاری‌های مشترک دو کشور وجود دارد و امروز می‌توانیم روابط میان دو کشور را گسترش دهیم، گفت: کره‌جنوبی قطعا مطالعاتی را در زمینه بازار ایران داشته ‌‌است و در حال حاضر پروژه‌های بسیاری وجود دارد. وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به کره‌جنوبی و مذاکره با شرکت‌های وابسته به وزارت زمین و حمل و نقل کره‌جنوبی افزود: مساله اصلی که به آن اشاره شد، روابط بلندمدت میان دو کشور بود، مسلما ما در بخش‌های مختلف به دنبال شرکایی هستیم و انتخاب شریک با خرید و اخذ خدمت از یک شرکت کاملا متفاوت است و یکی از مولفه‌هایی که به دنبال آن هستیم انتقال دانش و چگونگی انتقال آن به‌ایران است. وزیر راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری و نحوه تامین مالی پروژه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: بدون یک مدل مالی مشخص یا فاینانس نمی‌توانیم کار عملیاتی خاصی انجام دهیم. وی روابط بلندمدت و تامین مالی را دو مساله مهم برشمرد و گفت: لازم است در این باره شفاف‌سازی و راهکار‌های عملیاتی پیشنهاد شود. ایجاد شرکت‌های مشترک میان دو کشور اقدام بسیار خوبی است چون به روابط بلندمدت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری فکر می‌کنیم. آخوندی درباره مشارکت دو کشور در صنایع مختلف گفت: پروژه‌های صنعتی بسیاری در زیرشاخه‌های 4 مود حمل و نقلی ایران تعریف می‌شود که آماده‌ایم در نوسازی ناوگان که شامل ناوگان هواپیمایی، واگن‌سازی، کامیونی و اتوبوسی است همکاری‌های زیادی با کره‌جنوبی داشته باشیم. آخوندی درباره بحث توریسم و هتلداری نیز گفت: لازم است که طرف کره‌ای شرکت‌هایی را که مایل به ورود به‌این زمینه‌ها هستند، معرفی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی