مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده‌مردم‌شاهرودومیامی‌درمجلس:

راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس تکمیل کننده زنجیره صادرات کشور است

عصر ساختمان- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس را تکمیل کننده زنجیره صادرات دانست و گفت: این پروژه تأثیر به سزایی در مراودات تجاری آسیای میانه و خلیج‌فارس دارد.

راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس تکمیل کننده زنجیره صادرات کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در نشستی با اساتید دانشگاه‌های شاهرود به میزبانی دفتر خود، با تاکید بر اینکه امروز یکی از مسائلی که باید فارغ از نگاه سیاسی به آن توجه شود، مقوله توسعه اقتصادی است که در شاهرود این امر با دو پروژه بزرگ شامل فرودگاه کارگو و مرز هوایی و راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس امکان‌پذیر است، تصریح کرد: اما باید گفت اجرای این طرح‌ها در سایه همراهی، همدلی و دوری از نگاه‌های جناحی میسر خواهد بود.

    وی بابیان اینکه فرودگاه شاهرود در ربع قرن پیش با نگاه توسعه صادرات محصولات کشاورزی راه‌اندازی شده است، گفت: مردم شاهرود در برهه زمانی پس از جنگ، زمانی کمر همت به ساخت فرودگاه بستند که نه کیش و قشمی برای توسعه گردشگری بود و نه امکاناتی برای پرواز به شهرهای بزرگ، لذا باید گفت نگاه در همان زمان نیز توسعه صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد مزیت اقتصادی در کنار تکمیل زنجیره فروش محسوب می‌شد که این مردم را واداشت تا سرمایه‌هایشان را بدون کمک‌های دولتی در فرودگاه گرد آورند که امروز نیازمند نگاه جدی مسئولان است.

    راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس تکمیل کننده زنجیره صادرات

    عضو خانه ملت با اظهار اینکه یکی دیگر از طرح‌هایی که می‌تواند زنجیره صادرات را تکمیل کند، مقوله راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس محسوب می‌شود که در سال 96 این طرح که سال‌های سال رهاشده بود، اما یک‌بار دیگر احیا، بررسی و در مجلس شورای اسلامی و دولت مطرح شد، گفت: تأکید ما بر روی اجرای این طرح به این دلیل است که اجرای پروژه راه‌آهن منطقه‌ای قطعاً تأثیر بسزایی در مراودات تجاری آسیای میانه و خلیج‌فارس به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر می‌تواند به مقوله گردشگری نیز کمک شایانی کند.

    حسینی شاهرودی همچنین بابیان اینکه راه‌آهن یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: اسناد پروژه اینچه برون-شاهرود-طبس پس از سال‌ها بی‌توجهی، طی یک سال اخیر بررسی و مجدداً با تلاش فراوان در لایحه بودجه قرار گرفت تا پیگیری‌های 25ساله مردم شاهرود و نماینده فقید وقت، به تحقق بپیوندد.

    وی بابیان اینکه مدیرعامل راه‌آهن با استقبال از طرح راه‌آهن اینچه برون-شاهرود-طبس، اجرای آن را اثربخش دانست، تأکید کرد: خوشبختانه نگاه مدیران به این مقوله مثبت است چراکه در کنار نزدیک کردن 850 کیلومتری مسیر فعلی تردد بین آسیای میانه و خلیج‌فارس، می‌تواند ترانزیت بین ایران و کشورهای شمالی خود را 15 برابر افزایش دهد همچنین این خط راه‌آهن می‌تواند بندرها ما را به کشورهای منطقه متصل سازد که قطعاً منشاء تحولات عظیم خواهد بود.

    آمایش سرزمین، لازمه برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار

    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تأکید بر اینکه انسجام یکی از ویژگی‌های شهرستان شاهرود است، افزود: امروز ارکان مدیریتی شهرستان دارای انسجام خوبی هستند همچنین تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی نیز هم‌صدا قلمداد می‌شوند و نقش تخریبی را شاهد نیستیم.

    حسینی شاهرودی بابیان اینکه اتاق فکر یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: اگر در شاهرود شاهد ایجاد اتاق فکری باشیم که کارهای بزرگی را صورت دهند، قطعاً شاهد حرکات بزرگی خواهیم بود که مردم شاهرود تجربه آن را در تاسیس کارخانه سیمان، فرودگاه و ... دارند.

    وی آمایش سرزمین را لازمه برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار دانست و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری نیاز به بسترسازی دارد لذا در حوزه‌های مختلف باید ظرفیت‌های منطقه احصا و نیازمندی‌ها نیز اولویت‌بندی و با راهکارهای عملی برای اجرا، به دولت و همچنین بخش خصوصی ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار