مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس،

مرکز فرماندهی نوسازی بافت فرسوده یک جا باشد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس،با تاکید بر اینکه باید مرکز فرماندهی بافت فرسوده در کشور یک جا باشد، گفت: دولت باید تسهیل گر و سیاست گذار و شهرداری مجری این طرح باشد.

مرکز فرماندهی نوسازی بافت فرسوده یک جا باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور  با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده در کشور، گفت: اینکه کارگروهی در نهاد ریاست جمهوری برای احیای بافت فرسوده ایجاد شود به صلاح نیست زیرا نباید نهادهای موازی را در کنار هم درست کنیم.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقتی شهرداری به عنوان پیشانی کار، بحث نوسازی بافت های فرسوده را پیگیری می کند باید اختیار را به آن ها واگذار کنیم، افزود: شهرداری ها به صورت ویژه از طریق سازمان های عمران و نوسازی احیاء بافت های فرسوده را در دستور کار خود دارند از این رو نباید دستگاه دیگری در این حوزه ورود کند.
    بافت فرسوده

    وی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری های کلان تر در حوزه نوسازی بافت فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، تصریح کرد: شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه این موضوع را پیگیری کرده اما اجرای کار با شهرداری ها است.
    شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه نوسازی بافت فرسوده را پیگیری کرده اما اجرای کار با شهرداری ها است.

    کیان پور با بیان اینکه ایجاد یک نهاد موازی کنار شهرداری در بحث نوسازی بافت فرسوده به صلاح نیست، گفت: مرکز فرماندهی باید در یک جا باشد تا چند دستگی در انجام کارها رخ ندهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری سیاست های دولت پیگیری روند نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار دارد، افزود: دولت در این زمینه باید تسهیل گری کرده و با حمایت از شهرداری ها روند نوسازی در بافت فرسوده را شتاب ببخشد.

    وزارت راه و شهرسازی ابزار و امکانات کافی برای پیگیری نوسازی بافت فرسوده دارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه پیگیری نوسازی بافت های فرسوده ابزار و امکانات کافی داشته و دستگاه های مختلف از جمله شورای عالی معماری شهرسازی کمک حال آن خواهند بود، تصریح کرد: حوزه شهرسازی می تواند روند فعالیت ها در بخش نوسازی بافت فرسوده را به خوبی رصد کرده و با پیگیری های مستمر در این بخش سیاست گذاری کند.
    بافت فرسوده

     

    وی ادامه داد: شرکت عمران و بهسازی مجوزهای مورد نیاز برای نوسازی بافت فرسوده را تهیه کرده و از این طریق به کارها سرعت می بخشد.

    تشکیل کارگروه در نهاد ریاست جمهوری صرفا برای کمک به نوسازی بافت های فرسوده باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تشکیل کارگروه در نهاد ریاست جمهوری صرفا  بایدبرای کمک به نوسازی بافت های فرسوده  باشد، گفت: اینکه ما دوباره در نهاد ریاست جمهوری ستادی برای نوسازی بافت فرسوده ایجاد و خواهان راهبری کارها از آن طریق باشیم خلط مبحث شده و کار پیش نخواهد رفت.

    کیان پور ادامه داد: باید کمک کنیم که بخش خصوص نوسازی بافت فرسوده را در دستور کار خود قرار داده و سیاست گذاری توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت عمران و بهسازی شهری انجام شود.

    وی در پاسخ به این سوال که نوسای بافت فرسوده چه اثرات اقتصادی در بر دارد، گفت: در حال حاضر 72 هزار هکتار بافت فرسوده و 55 هزار هکتار نیز بافت حاشیه ای در کشور داریم که نیاز به ساماندهی دارند.

    نوسازی 80 تا 100 خانه در هر هکتار بافت فرسوده

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه به طور میانگین در هر هکتار بافت فرسوده حداقل بین 80 تا 100 خانه نوسازی می شود، افزود: اگر برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد ظرفیت ساخت و ساز برای کشور ایجاد شده و این ظرفیت می تواند تاثیر زیادی در حمایت از تولید و اشتغال ایرانی داشته باشد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید کمک کنیم اشتغال پایداری شکل بگیرد، تصریح کرد: اگر سالانه 10 هزار هکتار نوسازی بافت فرسوده صورت بگیرد حداقل 10 هزار میلیارد تومان می تواند جذب منابع در سال خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو