مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

مستاجران روستایی زلزله زده تسهیلات مسکن دریافت می کنند

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، از اعطای وام به مستاجران روستایی مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب وام های مقاوم سازی و بازسازی به متقاضیان احداث واحدهای مسکونی پرداخت می شود.

مستاجران روستایی زلزله زده تسهیلات مسکن دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهرداد سالاری روز یکشنبه در هفدهمین جلسه بازسازی مناطق زلزله زده استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در پرداخت تسهیلات بازسازی به مستاجران روستایی داشتن اجاره نامه لازم نیست، فقط باید تمام مراحل معرفی و تاییدیه فرمانداری، بنیاد مسکن و معرفی به بانک رعایت شود.
    وی در خصوص مستاجران شهری که واحد محل زندگی آنها تخریب شده نیز گفت: مستاجران شهری با تامین زمین ساخت مسکن می توانند از تسهیلات بانکی ویژه بازسازی برخوردار شوند.
    وی اضافه کرد: در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث و باباجانی که بیشترین خسارت را دیده اند، مقرر شده اداره راه و شهرسازی زمین احداث واحد مسکونی مستاجران را تامین کند و آنها نیز با تشکیل تعاونی نسبت به ساخت واحد مسکونی اقدام کنند.
    وی همچنین با بیان اینکه دولت تمام زیرساخت های لازم مانند برق، آب و فاضلاب و گاز واحد های مسکونی مستاجران را رایگان تامین می کند، گفت: دولت کمک به زلزله زدگان را سرلوحه کار خود قرار داده است.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از تولیدات داخل استان با توجه به قیمت و کیفیت آنها نسبت به خارج از استان اولویت دارد، افزود: در بازسازی مناطق زلزله زده استفاده از نیروی کار بومی اولویت دارد.
    همچنین در این جلسه ساخت واحدهای دامی مناطق زلزله زده، بیمه مسکن مهر و ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مناطق زلزله زده کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.
    در پایان این جلسه معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از همه اعضای ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خواست کار بازسازی را سریعتر انجام دهند زیرا که کارهای بسیاری باقی مانده است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو