مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر کار عنوان کرد:

اختصاص خط اعتباری مسکن بازنشستگان

عصر ساختمان- وزیر کار با اعلام اینکه در سال های اخیر دولت با ورود موج جمعیت جویای شغل مواجه شد، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین مسکن مستمری بگیران اختصاص می یابد.

اختصاص خط اعتباری مسکن بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایستانیوز، علی ربیعی در مراسم روز جهانی کارگر که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با تبریک هفته کارگر به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: شهید صفدری را در خیابان نواب از یاد نمی بریم که کارگر کارخانه پارس خودرو بود و به جرم اعتقاد به انقلاب هنگام افطار با نارنجک ترور شد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: امسال پیش بینی کردیم 400 میلیارد تومان برای بازنشستگان و مسکن مستمری بگیران اختصاص یابد و نباید اجازه دهیم فقر و سالمندی توام شود.

    وی افزود: کارگران اینگونه در کنار انقلاب ماندند و در جنگ هم به جبهه ها رفتند و 6 تا 7 سال حقوق آنها اضافه نشد اما تحمل کردند. ربیعی با اشاره به اینکه کارگران نیروهای همیشه انقلابی، تحول خواه و عدالت جو هستند، گفت: آنها از بالا و پایین شدن نرخ ارز هیچ سودی نمی برند.

    وزیر تعاون بیان داشت: هر کسی نام و نشانی با خود می گذارد و نشان این دولت، تدبیر و امید است و خداوند این دولت را با تدبیر و امید آزمایش می کند. ربیعی گفت: در سال های اخیر شاهد ورود موج جمعیت بیکار به جامعه بودیم که فشار زیادی بر دولت تدبیر و امید وارد کرد و ما در سالیان گذشته به علت فشار بر آب و خاک با مشکلات زیاد کارگران مواجه شدیم اما سیاست های ارتقاء معیشتی را برای آنها در نظر گرفتیم.

    وی افزود: سالمندان و بازنشستگان ما سال ها قدرت خرید نداشتند و بنگاه های ما هم به سبب رکود طولانی چندین سال ریزش نیرو داشتند. ربیعی گفت: همه تلاش دولت یازدهم و دوازدهم این است که صدای کارگران شنیده شود و در هیچ دوره ای به کارگران اجازه راهپیمایی نمی دادند اما در این دو دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی 55 درصد افزایش یافته است.

    ربیعی افزود: 400 میلیارد تومان برای بازنشستگان و مسکن مستمری بگیران پیش بینی شده است و صندوق تامین اجتماعی را از صندوق کارپردازی به صندوق زندگی اجتماعی بازنشستگی تبدیل کردیم.

    وزیر کار گفت: مشکل امروز ما کارگران غیررسمی هستند که به دنبال ایجاد شغل پایدار برای‌ آنها هستیم و در کمیسیون اجتماعی دولت بیمه اجتماعی فراگیر را دنبال می کنیم. سال گذشته در بخش خدمات 500 هزار شغل و در بخش صنعت 300 هزار شغل ایجاد شد و سهم بیمه زنان از 19 به 25 درصد افزایش یافت و زنان، بیشتری شاغل شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار