مدیران خودروعصر اعتبار

مسیر تلفنی برای دریافت خدمات بانک مسکن

عصر ساختمان- بانک مسکن با طراحی یک مسیر تلفنی، امکان دسترسی مشتریان به خدمات متنوع بانکی اعم از خدمات پرداخت، انتقال وجه و حتی خدمات چک را بدون در اختیار داشتن تلفن همراه و اینترنت فراهم کرده است.

مسیر تلفنی برای دریافت خدمات بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، محدودیت دسترسی به اینترنت در زمان سفر به طبیعت و نقاط دور افتاده روستایی یا هنگامی که در طبقات منفی ساختمان به آنتن اینترنت و حتی آنتن تلفن همراه دسترسی وجود ندارد، موجب شده بانک‌ها به دنبال راهکاری برای ارائه خدمات بانکی از طریق ابزار «تلفن» بیفتند.

    بانک مسکن با راه‌اندازی تلفن‌بانک، گروهی از خدمات پرکاربرد بانکی را از این طریق به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

    مشتریان بانک مسکن می‌توانند با شماره‌گیری «64096-021» به دو گروه خدمات بانکی دسترسی پیدا کنند. گروه اول خدمات پرداخت قبض و شارژ تلفن همراه است که به سادگی و تنها با اطلاع از یک خط تلفن اعم از ثابت یا همراه قابل دسترسی است. در این بخش امکان پرداخت انواع قبوض خدماتی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، پرداخت قبض تلفن همراه بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت و همچنین خرید شارژ مستقیم برای خطوط اعتباری دو اپراتور همراه اول و ایرانسل فراهم شده است.

    پرداخت بانکی از این طریق نیازمند وارد کردن شماره مسکن‌کارت و نیز رمز دوم یا همان رمز اینترنتی کارت است که کافی است یک بار از طریق دستگاه خودپرداز برای هر کارت بانکی دریافت شود و از آن پس به سادگی با این رمز می‌توان پرداخت‌های اینترنتی و یا از طریق تلفن‌بانک را انجام داد.

    گروه دوم خدمات قابل ارائه از طریق تلفن‌بانک با عنوان خدمات متمرکز ارائه می‌شود که بخشی از آنها با وارد کردن شماره کارت و بخشی با وارد کردن شماره حساب بانک مسکن قابل دریافت است.

    خدمات مبتنی بر کارت که از طریق تلفن‌بانک ارائه می‌شود شامل اعلام مانده حساب، قرایت 3 گردش آخر حساب، ارسال فکس 30 گردش آخر حساب، ارسال فکس گردش حساب در بازه زمانی دلخواه قرائت واریز یارانه‌ها برای سرپرستانی که حساب بانک مسکن را به دولت معرفی کرده‌اند، انتقال وجه مسکن‌کارت به مسکن‌کارت، پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن، درخواست کارت المثنی، اعلام کد شبا و خرید شارژ برچسب الکترونیکی پرداخت عوارض جاده‌ای (ETC) است.

    همچنین در صورتی که کارت بانکی مفقود شده باشد، سریع‌ترین راه برای اعلام مفقودی کارت استفاده از همین سامانه تلفنی است.

    خدمات مبتنی بر حساب نیز برای کسانی که شماره حساب بانکی خود را در اختیار دارند شامل اعلام مانده حساب، قرائت 3 گردش آخر حساب، ارسال فکس 30 گردش آخر، ارسال فکس گردش‌ها در بازه زمانی دلخواه، قرایت واریز یارانه ها، انتقال وجه حساب مسکن به حساب مسکن، پرداخت اقساط تسهیلات، انتقال وجه پایا، تغییر رمز تلفنبانک و اعلام کد شبا است.

    افزون بر این امکان پرداخت قبوض و خرید شارژ از طریق وارد کردن شماره حساب نیز فراهم است.

    آن دسته از مشتریان بانک مسکن که قصد دارند از خدمات چک در این بانک از طریق تلفن‌بانک استفاده کنند نیز باید شماره حساب داشته باشند، چراکه این خدمات با وارد کردن شماره کارت قابل ارائه نیست.

    خدمات چک شامل درخواست صدور دسته چک، مسدودی موقت چک و همین‌طور استعلام وضعیت چک است. در بخش استعلام می‌توان از کلیه تغییرات چک اعم از اینکه به طور موقت مسدود شده باشد، پاس شده یا پاس نشده باشد و یا اینکه احتمالا به هر دلیل ابطال شده باشد، مطلع شد. این تغییرات با قید تاریخ آن از طریق تلفن‌بانک برای مشتریان قرایت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو