مدیران خودروعصر اعتبار

آدرس گران‌ترین قدیمی‌سازها در تهران

عصر ساختمان- بررسی آمار منتشر شده بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که با کاهش ۳.۲درصدی سهم خرید و فروش واحدهای نوساز نسبت به ماه مشابه سال قبل، این سهم بین واحدهای ۶ تا ۱۰ سال ساخت و بالای ۱۵ سال سن بنا تقسیم شده است. در واقع آمار بانک مرکزی گویای رشد ۱.۲درصدی فروش واحدهای بالای ۱۵ سال عمر بناست.

آدرس گران‌ترین قدیمی‌سازها در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تعادل، اما افزایش خرید و فروش واحدهای کلنگی درحالی صورت می‌گیرد که قیمت‌ها در فروردین ماه بطور متوسط رشد 29.5درصدی داشته و حجم معاملات هم 6.3درصد کاهش را نسبت به فروردین سال گذشته تجربه کرده است. در این میان، افزایش فروش واحدهای کلنگی به خوبی نشان می‌دهد که تمایل سازندگان برای ساخت و ساز افزایش یافته است و این موضوع یکی از نشانه‌ها ظهور رونق مسکن است.

    البته ناگفته نماند که رونق مسکن طبعا با افزایش همگام قیمت‌ها و معاملات همراه است، اما در شرایط کنونی فقط افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم. ضمن اینکه تعداد قراردادها هم با کاهش روبه‌رو بوده است. پس اعلام قطعی شروع دوره رونق نیازمند گذشت زمان بیشتری است، زیرا در وضعیت کنونی بسیاری از کارشناسان معتقدند که تغییر فاکتورهای بخش مسکن (افزایش قیمت و کاهش معاملات) حکایت از ورود سوداگران به این بخش دارد و برهمین اساس برای اعلام نظر قطعی، حداقل باید تا نیمه دوم سال جاری منتظر بمانیم.

    بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که واحدهای کلنگی مناطق شمالی و غربی تهران از لحاظ قیمت گران‌تر از سایر مناطق هستند و حتی در برخی موارد قیمت کلنگی‌های غرب تهران از مناطق شمالی بیشتر است.

    دیگر نتیجه به دست آمده از بررسی‌های میدانی این است که در هرمنطقه با افزایش متراژ، قیمت هر مترمربع و به تبع آن قیمت کل واحد هم افزایش می‌یابد. البته با یک مشاهده سطحی هم مشخص می‌شود که اغلب فایل‌های واحدهای کلنگی، متراژی بالای 200 مترمربع را دارند.

        شمال تهران

    قیمت واحدهای کلنگی مناطق شمالی تهران همچون واحدهای نوساز بالاست، ضمن اینکه پس از تخرب و ساخت این واحدها، سود حاصل بسیار قابل توجه است، بنابراین سرمایه‌گذاری برای خرید واحدهای کلنگی شمالی بسیار پرارزش است.

    برای خرید یک واحد کلنگی در خیابان شریعتی که 200 مترمربع مساحت دارد، باید 2 میلیارد تومان در چنته داشته باشید، زیرا قیمت هرمترمربع از این واحد کلنگی 10 میلیون تومان است.

    یک واحد کلنگی 165 مترمربعی در ازگل با قیمت هرمترمربع 12 میلیون تومان با قیمت کل یک میلیارد و 980 میلیون تومان فروخته می‌شود.

    برای خرید یک واحد کلنگی 120 مترمربعی در کاشانک باید یک میلیارد و 80 هزار تومان داشته باشید، چون قیمت زمین این واحد مسکونی حدود 9 میلیون تومان است.

    در صورتی که خواهان خرید یک واحد کلنگی 200 متری در خیابان قیطریه هستید، در نظر داشته باشید که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 10 میلیون تومان است و قیمت کل یک واحد کلنگی 2 میلیارد تومان می‌شود.

    مرکز تهران

    قیمت واحدهای کلنگی مرکز پایتخت نسبت به شمال تهران ارزان‌تر است و به عنوان نمونه قیمت یک واحد مسکونی 115 متری در یوسف‌آباد تهران 2 میلیارد تومان است، زیرا قیمت هرمترمربع واحدمسکونی کلنگی در این منطقه 17 میلیون و 391 هزار تومان است.

    برای خرید یک واحد مسکونی 130 متری در خیابان طالقانی باید 900 میلیون تومان در چنته داشته باشید چون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 6 میلیون و 900 هزار تومان است.

    یک واحد مسکونی 150 متری در خیابان انقلاب با حساب هر مترمربع 8 میلیون تومان، یک میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 133 متری در جنوب خیابان ولیعصر را دارید باید برای هر مترمربع از این واحد مسکونی 6 میلیون تومان پرداخت کنید و برای خرید این واحد 798 میلیون تومان در چنته داشته باشید.

    غرب تهران

    نگاهی به قیمت واحدهای کلنگی غرب پایتخت نشان می‌دهد که قیمت این واحدها درمواقعی از واحدهای شمال تهران گران‌تر است.

    البته این موضوع برای واحدهای شمال غربی پایتخت از جمله سعادت آباد، شهرک غرب، گیشا و... بهتر صدق می‌کند.

    یک واحد کلنگی 200 مترمربعی در دهکده المپیک با قیمت 2 میلیارد و 200 میلیون تومان فروخته می‌شود، چون قیمت هرمترمربع واحدگلنگی در این منطقه حدود 11 میلیون تومان است.

    اگر قصد خرید یک واحد مسکونی کلنگی 113 متری در منطقه اشرفی اصفهانی را دارید، باید برای هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه 7 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد 791 میلیون تومان می‌شود.

    درصورتی که در فکرخرید یک واحد کلنگی 120 متری در گیشا هستید، باید برای هر مترمربع از این واحد 18 میلیون و 333 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل واحد 2میلیارد و 200 میلیون تومان میی شود.

    برای خرید یک واحد کلنگی 183 متری در شهران باید 2 میلیارد و 196 میلیون تومان بپردازید، زیرا قیمت هر مترمربع واحد کلنگی در این منطقه 12 میلیون تومان است.

    شرق تهران

    ارزش واحدهای کلنگی شرق تهران نسبت به مناطق غربی، شمالی و مرکزی ارزانتر است و بنابراین اگر قصد خرید یک واحد کلنگی به مساحت 105 مترمربع در خیابان نارمک شرق تهران را دارید باید برای هر مترمربع 15 میلیون تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد کلنگی یک میلیارد و 575 میلیون تومان می‌شود.

    یک واحد کلنگی در منطقه تهرانپارس با144 مترمربع مساحت و قیمت هر مترمربع 11 میلیون و 800 هزار تومان به قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته می‌شود.

    برای خرید یک واحد کلنگی 154 مترمربعی در خیابان پیروزی باید یک میلیارد و 386 میلیون تومان به صاحبخانه پرداخت کنید، زیرا قیمت هرمترمربع واحد مسکونی کلنگی در این منطقه 9 میلیون تومان است.

    شما که به دنبال خرید یک واحد مسکونی 127 مترمربعی در نظام آباد هستید، باید برای هر مترمربع 3 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل یک واحد مسکونی 444 میلیون تومان می‌شود.

    جنوب تهران

    قیمت واحدهای کلنگی جنوب پایتخت ارزان‌تر از سایر مناطق است و اگر قصد ساخت و ساز واحدهای کلنگی را دارید خرید این واحدها از بقیه به صرفه‌تر است. به عنوان نمونه یک واحد کلنگی 140متری در خیابان خیام تهران با قیمت هرمترمربع 4 میلیون تومان، 560 میلیون تومان می‌شود.

    اگر قصد خرید یک واحد کلنگی در منطقه بهمنیار را دارید باید برای هرمترمربع 4 میلیون و 166 هزار تومان پرداخت کنید که با این حساب قیمت کل واحد کلنگی 500 میلیون تومان می‌شود.

    برای خرید یک واحد کلنگی 160 متری در شهرری باید یک میلیارد و200 میلیون تومان در چنته داشته باشید، زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 7 میلیون و 500 هزار تومان است.

    یک واحد کلنگی 120 متری در خانی آباد به قیمت 648 میلیون تومان فروخته می‌شود، زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 5 میلیون و 400 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار