مدیران خودروعصر اعتبار

نصب تجهیزات کاهنده، مصرف آب را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

عصر ساختمان- یک مقام مسئول، گفت: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب نشان از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف مشترکان دارد.

نصب تجهیزات کاهنده، مصرف آب را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاهین پاکروح معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، اظهار کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، از 20 سال گذشته در دنیا مطرح شده و در ایران نیز از سال‌های قبل در پایلوت‌های مختلف متناسب با اقلیم‌ مناطق اجرا شده است.

    معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تأثیر مثبت تجهیزات کاهنده مصرف برای بهینه سازی مصرف آب، تصریح کرد: نتایج استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب نشان از کاهش 20 درصدی و در شرایط بهتر تا 30 درصد، بدون وارد شدن خللی در مصرف مشترکان دارد.

    وی با بیان اینکه تجهیزات کاهنده مصرف آب در داخل کشور تولید می‌شود، بیان کرد: هزینه پک تجهیزات کاهنده مصرف حدود 20 هزار تومان است که توسط تولیدکنندگان داخلی در کشور تولید می‌شود و به راحتی قابل دسترس است.

    پاکروح با بیان اینکه نصب تجهیزات کاهنده در اماکن عمومی در دستور کار است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در اماکن عمومی که مدیریت مصرف صورت نمی‌گیرد، برای استفاده بهینه تجهیزات کاهنده نصب می‌شود.

    معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در قانون اشاره‌ای به استفاده از تجهیزات کاهنده نشده است، بیان کرد: در قوانین مربوط به ساختمان سازی می‌توان با الزام به نصب تجهیزات کاهنده مصرف، مصرف آب در کشور را بهینه کرد.

    پاکروح در پایان با اعلام آمادگی شرکت آب فاضلاب برای ارائه تجهیزات کاهنده مصرف در سراسر کشور، گفت: درخواست ما از مردم این است که برای کنترل مصرف از تجهیزات کاهنده مصرف استفاده کنند و شرکت آب و فاضلاب آمادگی ارائه این تجهیزات به صورت اقساط و محاسبه در قبوض آب در سراسر کشور را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار