مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات پروژه‌های راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سال ۹۷

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در تشریح پروژه‌های استان از احداث ۷۰ کیلومتر راه روستایی و بهره‌برداری از ۲ بیمارستان در شهرهای سراوان و زابل طی سال ۹۷ خبر داد.

جزئیات پروژه‌های راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه‌های سال 97 استان گفت: در برنامه امسال احداث 70 کیلومتر راه روستایی در نظر گرفته شده است. 

    مالکی ادامه داد: در باند دوم بزرگراهی پیشرفت‌های مناسبی داریم که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال 30 کیلومتر بهره‌برداری می‌شود.

    وی در خصوص باند دوم بزرگراه چابهار-میلک گفت: با توجه به بهره‌برداری 90 کیلومتر از 200 کیلومتر محور زاهدان به زابل، 30 کیلومتر آن در دست اجراست و امیدواریم در صورت تأمین اعتبار 120 میلیاردی 75 کیلومتر دیگر هم آغاز شود.

    وی افزود: ساخت 186 کیلومتر باند دوم زاهدان به بم در حوزه سیستان و بلوچستان قرار دارد که 102 کیلومتر آن در دست اجراست، از این مقدار 42 کیلومتر با حضور رئیس‌جمهور در آذرماه و اسفندماه 96 بهره‌برداری شد، 86 کیلومتر انتهای حوزه هم حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار به پایان می‌رسانیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های امسال آغاز احداث 45 کیلومتر باند دوم از زاهدان به خاش است که کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و امیدواریم در یکی دو ماه آینده آغاز شود، با توجه به این که در افق طرح 6 میلیون تن کالا از بندر چابهار ترخیص می‌شود، بنابر این نیاز است محور زاهدان به خاش دوبانده شود.

    مالکی در خصوص پروژه ریلی استان در سال 97 گفت: با توجه به این که طول خط ریلی چابهار به زاهدان 620 کیلومتر است، این پروژه در 2 فاز تعریف شده که 310 کیلومتر آن از چابهار تا ایرانشهر و 310 کیلومتر دیگر از ایرانشهر تا زاهدان است؛ فاز اول پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و عملیات خاکی آن دارای پیشرفت حدود 48 درصد است که حدود 20 کیلومتر نیز از سمت چابهار آماده ریل‌گذاری است، از سمت زاهدان به ایرانشهر نیز به طول تقریبی 100 کیلومتر در دو قطعه آغاز شده است.

    وی بیان کرد: در حوزه دریایی، خط دریایی چابهار به مسقط هم راه‌اندازی شده، همچنین در سفر اخیر وزیر محترم به پاکستان، راه‌اندازی خط دریایی از چابهار به بنادر پاکستان مثل بندر گوادر و لاهور در دست بررسی قرار گرفت.

    وی ادامه داد: بندر چابهار بندری است که از نظر ترانزیت کالا برای کشور اهمیت زیادی دارد، در صورت اتمام خطوط ریلی و جاده‌ای، استان پتانسیل بالایی برای ورود و صدور کالا از بندر چابهار به کشورهای همسایه مثل پاکستان و افغانستان و همچنین آسیای میانه دارد.

    مالکی همچنین در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری استان گفت: پروژه بازارچه محلی با حدود 7 غرفه و مساحت حدود 160 مترمربع آماده بهره‌برداری است همچنین دبیرستان 21 کلاسه دخترانه که با قرارداد منعقد شده 2.2 میلیارد تومان الآن پیشرفت 85 درصدی دارد امیدواریم تا هفته دولت بهره‌برداری شود، این مدرسه با سالن‌های جنبی آن حدود 3200 مترمربع زیربنا دارد که در مرکز محلات حاشیه‌نشینی زاهدان قرار گرفته است.

    وی افزود: در مناطق حاشیه‌نشین زاهدان ساخت 3 درمانگاه، مسیل شیرآباد به طول 2.7 کیلومتر که بخشی از آن توسط شهرداری ساخته شده و فاز سوم آن به طول 700 متر با اعتبار 2 میلیارد تومان از محل اعتبار شرکت عمران و بهسازی قرارداد بسته شده و در حال اجراست.

    مالکی عنوان کرد: در بخش فنی و مهندسی هم‌اکنون حدود 22 پروژه با زیربنای 110 هزار مترمربع در دست اجراست و 2 بیمارستان بزرگ نیز در دست اجراست یکی بیمارستان 200 تختخوابی سراوان با پیشرفت 70 درصدی که امیدوارم در صورت تأمین اعتبار، 6 ماه اول سال بهره‌برداری شود و دیگری بیمارستان 218 تختخوابی زابل که الآن در مرحله سفت‌کاری است با پیشرفت حدود 30 تا 35 درصد رسیده است.

    وی با بیان اینکه تاکنون 20800 واحد مسکن مهر سهمیه استان بوده، بیان کرد: از این تعداد 12800 واحد سهم شمال استان بود که 11750 واحد آن تأمین شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بقیه ظرف یک تا دو ماه آینده بهره‌برداری می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار