مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل اعتبارت بانک مرکزی:

بازنگری نرخ‌های سود در بخش مسکن آغاز شد

ارجاع به کمیته اعتباری بانک مرکزی با اتمام بررسی‌ها

عصر ساختمان:مدیرکل اعتبارت بانک مرکزی از بررسی طرح کاهش نرخ سود تسهیلات بخش مسکن در بانک مرکزی خبر داد و گفت: این طرح پس از اتمام مطالعات کارشناسی، به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ارجاع خواهد شد.

بازنگری نرخ‌های سود در بخش مسکن آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، سید علی اصغر میرمحمد صادقی ، در خصوص طرح کاهش نرخ سود تسهیلات بخش مسکن، اظهارداشت: با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای و مشارکتی، کاهش نرخ سود تسهیلات بخش مسکن در حال بررسی است.

    وی افزود: این پیشنهاد هنوز در کمیسیون اعتباری مطرح نشده اما بانک مرکزی در حال بررسی آن است و پس از اتمام مطالعات کارشناسی به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ارجاع خواهد شد.

    مدیرکل اعتباری بانک مرکزی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح در کمیسیون اعتباری، برای تصویب نهایی به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد شد.

    میرمحمد صادقی در پاسخ به این سوال که آیا طرح کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از 14 درصد به 13 درصد مطرح است و فقط مشمول تسهیلات  60و 80 میلیون تومانی خرید می‌شود، گفت: هنوز مشخص نیست که دامنه کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن چقدر است.

    وی با اشاره به وجود نرخ‌های متفاوت سود در بخش مسکن، افزود: هم‌اکنون نرخ سود اوراق مسکن، نرخ سود نوسازی بافت‌های فرسوده، نرخ سود ساخت مسکن و خرید مسکن متفاوت است و بازنگری در همه نرخ‌های سود بخش مسکن هم‌اکنون بررسی می‌شود.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد: نحوه و میزان کاهش نرخ سود تسهیلات بخش مسکن در کمیسیون اعتباری مشخص خواهد شد و ممکن است نرخ سود یک نوع تسهیلات مسکن کاهش یابد و نوع دیگر تغییر نکند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی