مدیران خودروعصر اعتبار

دبیرکل اکو:

تبریز قطب گردشگری کشورهای همجوار شود

عصر ساختمان- دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو با ابراز خرسندی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ گفت: این شهر تاریخی و زیبا می تواند قطب گردشگری کشورهای همجوار از قبیل ترکیه و منطقه قفقاز شود.

تبریز قطب گردشگری کشورهای همجوار شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، خلیل ابراهیم آکچا اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی را از جمله عناصر مهم در توسعه و رونق صنعت گردشگری بین کشورهای مختلف دانست و افزود: با توجه به پیوندهای قوی دینی و تاریخی ایران با منطقه قفقاز، ترکیه و جمهوری آذربایجان، توسعه گردشگری بین تبریز و این مناطق می تواند با انجام تبلیغات مختلف و متنوع و معرفی این کلان شهر سریع تر اتفاق بیفتد.
    وی، حضور گردشگران مختلف را در مناطقی که زبان مشترک دارند، مهم و درعین حال راحت توصیف کرد و اضافه کرد: مسئولان شهر تبریز می توانند در این زمینه سیاست های مختلف تشویقی را در پیش بگیرند.
    آکچا با تبریک رویداد بزرگ تبریز 2018 به مردم خونگرم و با اخلاق این شهر، ابراز امیدواری کرد این اتفاق فرصتی برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه و ایران شود.
    وی از تبریز به عنوان شهری زیبا و تمیز یاد کرد که مردمان آن به تجارت و اقتصاد علاقه وافری دارند.
    آکچا ادامه داد: اصناف و بازاریان تبریز از اخلاق خوبی برخوردارند و با مشتریان و گردشگرهای کشورهای خارجی با متانت و مثل یک برادر رفتار می کنند که به گفته وی چنین ویژگی هایی برای توسعه صنعت گردشگری می تواند مهم و اثرگذار باشد.
    وی به هتل محل اقامت خود در تبریز اشاره کرد و از امکانات و سطح کیفی خدمات آن به نیکی یاد کرد و یادآور شد: مساله مهم در صنعت گردشگری این است که فردی که برای اولین بار به شهری سفر می کند، با مشاهده و لمس امکانات و زیبایی های آن شهر برای بار دوم نیز عزم سفر ببندد.
    دبیرکل اکو با تاکید بر اینکه این سازمان منطقه ای با جدیت وارد مقوله گردشگری شده است، گفت: هدف اصلی ما از توسعه گردشگری در میان 10 کشور عضو سازمان، ایجاد همبستگی و نزدیکی بین اتباع این کشورها است که در این راستا شهر تبریز جزو مقاصد گردشگری تعریف شده و روی آن کار خواهیم کرد.
    آکچا ، حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح رسمی تبریز 2018 را مهم ارزیابی کرد و افزود: این آیین باشکوه و بسیار لذت بخش، بازتاب خوب و گسترده ای در رسانه های کشورهای اسلامی و ترکیه داشت.
    وی، پایتختی تبریز در بین کشورهای اسلامی را اتفاقی بزرگ و مهم برای جمهوری اسلامی ایران و این شهر دانست و اضافه کرد: باید توجه داشت که هنوز بسیاری از ظرفیت های گردشگری ایران و تبریز در جهان معرفی نشده است و باید برای موفقیت در این حوزه به تبلیغات گسترده و مستمر اقدام کرد.
    آکچا یادآور شد: در این زمینه مسئولان شهر تبریز می توانند با انجام تبلیغات گسترده، الگو و پیشگام توسعه گردشگری در ایران شوند.
    وی با اشاره به برگزاری فستیوال جاده ابریشم در شهر زنجان که چند ماه دیگر به انجام می رسد، از تلاش سازمان اکو برای میزبانی این فستیوال توسط تبریز در سال آینده خبر داد.
    به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 چهارشنبه این هفته با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، وزرا و مقام های ملی و استانی و 60 نفر از نمایندگان سیاسی و گردشگری کشورهای مختلف جهان در این شهر برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار